مشاوره و پشتیبانی

اگر فرزند ما در کنکور موفق نشد چه کنیم

اگر فرزند ما در کنکور موفق نشد چه کنیم

روز اعلام نتایج کنکور می‌تواند به یاد ماندنی باشد. اگر فرزند شما نتایج مورد انتظارش در کنکور را به دست نیاورد، ممکن است آن را یک بحران تلقی کرده و به وحشت بیفتید. اما وحشت بدترین کاری است که می‌توانید در این مرحله انجام دهید بنابراین باید آرامش حود را حفظ کرده و بدون هیچ آسیبی آن را پشت سر بگذارید. قدم‌های بعدی که بر می دارید، بسته به نتایجی که فرزندتان دریافت می‌کند، متفاوت خواهد بود. سعی کنید با ذهن باز فکر کنید. نفس عمیق بکشید، تا سه بشمارید و آرام بگیرید. اگر در تلاش برای کنار آمدن با استرس هستید، از یک دوست یا اعضای خانواده کمک بگیرید. همیشه به خاطر داشته باشید که دانشگاه تنها گزینه موفقیت نیست و راه های دیگری نیز وجود دارد. ما در این مقاله راهکارهایی را برای کمک به شما ارائه کرده ایم که اگر فرزندتان نتیجه مورد نظر خود را در کنکور کسب نکرد از این مطالب استفاده کنید . 

یک سال مرخصی بگیرید
درخواست مرخصی روش خوبی برای اختصاص دادن زمان برای فرزندتان و توسعه مهارت هایش می باشد. اگر فرزندتان امتیاز لازم را کسب نکرده باشد، شاید یک سال فاصله گرفتن از فضای کنکور و دانشگاه بتواند گزینه مناسبی برای بازگشتی با انگیزه و توانایی های بیشتر باشد.
به طور ایده‌آل، هر فردی با توجه به استعداد هایش باید مهارت هایی را در خود رشد دهد که در آینده برایش سودمند و کاربردی باشد. این یک سال فرصت خوبیست برای این که فرزندتان مهارت های جدید کسب کرده و کمی استراحت کند همچنین این مدت زمان خوبیست تا فرزندتان به خوبی فکر کند و بعد از مشورت با شما تصمیم بگیرد که آیا  هنوز هم می‌خواهد به تحصیل در دانشگاه ادامه دهد یا برنامه ی دیگری برای آینده اش دارد.

فرصت های دیگر
با اینکه ممکن است فرزندتان علاقه مند به دانشگاه رفتن باشد، اما این به آن معنا نیست که دانشگاه رفتن تنها گزینه موجود برای موقیت است، فرصت‌های زیادی وجود دارند که فرزند شما می‌تواند دنبال کند. برای مثال، میزان محبوبیت دوره های کارآموزی در چند سال گذشته به طور مداوم رو به افزایش بوده‌ است. مجتمع های فنی این فرصت را برای فرزندتان فراهم می‌کنند تا مستقیما وارد محیط کار شوند، مقداری پول کسب کنند، و در همان زمان یک تجربه حرفه‌ای به دست آورند. برخی از دوره‌های کارآموزی فرزند شما را قادر می‌سازد تا در حین کار برای گرفتن مدرک درس بخواند. همچنین برای فرزندتان این امکان وجود دارد که به سادگی کار کند. بسیاری از مشاغل به مدرک نیاز ندارند و برخی حتی به سطح A آموزشی هم نیاز ندارند. توجه داشته باشید فرزندتان نباید بدون هیچ ایده‌ای از انتخاب شغل مورد نظر خود به دانشگاه برود، آن‌ها باید بخشی از زمانشان را صرف فکر کردن درباره شغل آینده شان کنند. ممکن است به این نتیجه برسند که می‌توانند شغل برگزیده خود را بدون رفتن به دانشگاه و با کسب مهارت های عملی به دست بیاورند.

این پایان دنیا نیست
روز اعلام نتایج کنکور می تواند بسیار پر استرس و اذیت کننده باشد. اما سعی کنید که تحت تاثیر قرار نگرفته و وحشت نکنید. ممکن است الان ترسناک به نظر برسد، اما این پایان دنیا نیست.  همیشه جایگزین‌هایی برای دانشگاه وجود دارد. هیچ دانشگاهی تضمین کننده خوشبختی دانش آموزان نیست. امیدواریم راهکار های ما با عث شود دید بازتری نسبت به ادامه تحصیل در دانشگاه به دست آورده باشید.

کانال تلگرامی آقا اجازه