مشاوره و پشتیبانی
نسخه جدید آقااجازه بصورت آزمایشی هم اکنون در دسترس می باشد

وب سایت جدید دانلود اپلیکیشن

نکاتی برای غلبه بر اضطراب صحبت در اجتماع

نکاتی برای غلبه بر اضطراب صحبت در اجتماع

صحبت در اجتماع برای افراد زیادی وحشتناک است. حتی گاهی اوقات افرادی که از اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستند نیز، هنگام صحبت در جمع مردم از شدت اضطراب دستشان عرق می کند، که این ترس از صحبت در مکان های عمومی گلاسوفوبیا نامیده می شود.
در این مقاله چند نکته برای غلبه بر این ترس را برایتان ارايه کرده ایم.
۱. تمرین و تکرار کنید
اگر از قبل تمرین کنید، هنگام سخنرانی کردن احساس اعتماد به نفس بالاتری خواهید داشت. به طور مثال، شما می توانید از دوستان و خانواده تان درخواست کنید مطالبی را که برای سخنرانی آماده کرده اید درست مانند یک جلسه سخنرانی برای آنها ارائه دهید. با این کار شما به صورت قدم به قدم، اعتماد به نفس خود را شکل می دهید که در نهایت، حضور افراد بیشتر شما را مضطرب نخواهد کرد.
۲. مطالب را کلمه به کلمه حفظ نکنید
مهمترین اصل برای شما به یاد آوردن نکات کلیدی است، نه کلمه به کلمه کل مطلب. قصد ما این است که همه چیز را یاد بگیریم و مطمئن شویم زمانی که چشمهای زیادی به ما نگاه میکند، شکست نمیخوریم. اگر برای شما هم همین اتفاق می افتد، آرام باشید و به توانایی های خود برای بداهه گویی اعتماد داشته باشید. راه های زیادی برای رساندن پیام اصلی در سخنرانی وجود دارد، شما فقط باید مثل یک کامپیوتر برنامه ریزی شده عمل نکنید و ذهن خود را برای آن باز نگه دارید.
۳. از مثال های زندگی واقعی استفاده کنید
وقتی افراد سخنرانی ای ارائه می دهند، اغلب به سمت مطالب خام وکسل کننده می روند. خوب است که اطلاعات زیادی را بیان کنید اما مطمئن شوید که طوری نباشند که باعث خواب آلودگی حضار شوند. برای اینکه مطالب خود را واضح تر و قابل درک تر کنید، سعی کنید از مثال های واقعی در زندگی استفاده کنید. همچنین این روش باعث می شود حضار صداقت و قابل اطمینان بودن صحبت هایتان را درک کنند.
۴. استرس نداشته باشید
به یاد داشته باشید که در اغلب موارد، استرس شما چند ثانیه پس از اتمام سخنرانیتان از بین می رود. تمام آن چیزی که باید انجام دهید این است که خود را مجبور به شروع کردن کنید، بعد از آن همه چیز آسان می شود. سعی کنید به نتایج مثبت فکر کنید و اینکه چطور مردم شما را تشویق خواهند کرد، این به شما کمک می کند که آرام بگیرید.
۵. ذهن حضار را در سخنرانی خود درگیر کنید
اول از همه، وقتی ذهن حضار را در سخنرانی درگیر کنید، به شما کمک خواهد کرد که سخنرانیتان زنده تر  و جذاب تر برای شنوندگان به نظر برسد. دوم اینکه، اگر افراد هم درگیر مطالب شوند، در صورتیکه رشته کلام از دستتان خارج شود، زمان کافی برای متمرکز کردن افکارتان پیدا خواهید کرد.
 
 
 

کانال تلگرامی آقا اجازه