مشاوره و پشتیبانی
نسخه جدید آقااجازه بصورت آزمایشی هم اکنون در دسترس می باشد

ورود به نسخه جدید

مصاحبه ای با یکی از مهندسان ناسا

مصاحبه ای با یکی از مهندسان ناسا

مایک هانتر هرگز با یک سفینه فضایی پرواز نکرد، اما او عضو تیمی بود که تاثیر زیادی بر توسعه ساخت و نگهداری شاتل داشت ، وظیفه ی او این بود که  اطمینان حاصل کند پرتاب فضاپیما تا لحظه آخر طبق برنامه پیش رود.
در این مقاله مایک بخشی از تجربیات خود در سازمان فضایی ناسا واقع در در مرکز فضایی کندی را  با ما در میان خواهد گذاشت.

۱. کمی بیشتر درباره شغلتان ، سمت کاری و فعالیت های روزانه تان بگویید:
من سال های زیادی در مرکز فضایی کندی به عنوان مهندس تست پروژه و مدیر مهندسی تست کار کردم . یکی از وظایف اصلی من جای دادن تست های روزانه در برنامه ی شاتل های فضایی بود . تیم من ارزیابی تجهیزات را برنامه ریزی کرده بود و و از تمام عناصر فنی اتاق کنترل پرتاب و فعالیت های در حال انجام در آن جا مراقبت می کرد. من در حال حاضر بازنشست شده ام اما اغلب پروژه هایی که در آنها شرکت کرده ام را به یاد می آورم .

۲ . برای شغلتان به چه سابقه تحصیلی و مهارت هایی نیاز داشتید ؟
برای اینکه یک مهندس پروژه آزمایشی باشید، لازم است که یک مدرک مهندسی ۴ ساله داشته باشید. در این شغل دروس ریاضی، فیزیک و شیمی  از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند به همین دلیل درک عمیق در این موضوعات اموزشی یک ضرورت است. درحالی که در حرفه خود پیشرفت کردم و به یک مدیر تبدیل شدم، به بسیاری از مهارت‌های مدیریتی از جمله برقراری ارتباط با افراد و برقراری ارتباط موثر با روش درست نیاز داشتم. اینها مهارت‌هایی هستند که در هر شغلی برای شما مفید خواهند بود.

۳ . زمانی که جوان بودید دوست داشتید چه شغلی داشته باشید ؟
من همیشه شیفته این بودم که وسایل مختلف چطور کار می‌کند. از سنین جوانی، عاشق نگاه کردن به قسمت‌های مختلف وسایل و درک نحوه حرکت آن‌ها یا کار کردن آن ها با یکدیگر بودم. به محض اینکه به اندازه کافی بزرگ شدم، عاشق کار کردن با ماشین‌ها و موتورها و نحوه تعمیر آن‌ها شدم.

۴. چه چیزی شما را تا این حد به کاوش فضایی علاقه مند کرد ؟
وقتی این فرصت پیش آمد که با پیچیده‌ترین دستگاه‌های روی زمین کار کنم، بسیار هیجان زده بودم. این یک چالش بود اما ایده کار بر روی پروژه‌های ناسا، رفع مشکلات و به پایان رساندن پروسه تعمیرات در شاتل فضایی معروف، به این معنی بود که من یک شغل بسیار عالی دارم.

۵ . زمانی که در مدرسه مشغول به تحصیل بودید درس مورد علاقه شما چه بود  ؟
درس مورد علاق من فیزیک بود . من به یاد گرفتن این علم که پدیده های مختلف چگونه اتفاق می افتند ، و ویژگی ها و روابطشان بسیار علاقه مند بودم . کشف روابط حاکم بر فضا و زمان و به طور کلی فیزیک، چیزی بود که همیشه به آن علاقه داشتم.

۶. چه کسی الهام بخش شماست ؟ 
در واقع تنها یک نفر نبوده است . تلاش بسیار زیادی برای پردازش یک شاتل فضایی از پرتاب تا فرود نیازمند گروه بزرگی از افرادی پر تلاش است ، به همین خاطر نمی توان تنها یک شخص را مثال زد .  الهام بوجود آمده، ناشی از کار کردن با کل گروه و دست یافتن به اهداف با همان گروه است.

۷.غرور آفرین ترین دستاورد شما در کار حرفه ایتان چیست ؟
هر پرتاب شاتل فضایی یک دستاورد عظیم و بسیار ارزشمند بود . ما از هیچ تلاشی برای آن دریغ نکردیم ، به همین خاطر تماشای پرتاب چیزی که سخت برایش کار کردیم احساس فوق العاده ای بود .

۸. بهترین چیزی که در کار کردن در مرکز فضایی کندی وجود دارد چیست ؟
قطعا افراد. افراد در مرکز کندی همگی به شغل خود مشغول بودند و از اینکه هر روز کار می‌کردند خوشحال بودند که این موضوع آنجا را به مکانی مناسب برای کار تبدیل کرد. حتی زمانی که افراد مضطرب بودند ،می توانستید آن‌ها را ببینید که لبخند می‌زنند و با یکدیگر شوخی می‌کنند و کاری را که دوست دارند انجام دهند را یا یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

۹. چه چیزی از مرکز فضایی کندی می توانید به ما بگویید که هیچ کس انتظارش را نداشته باشد ؟
هیچ کس نمیداند چند نفر نیرو برای اداره مرکز فضایی نیاز است . لیست افراد مورد نیاز بی پایان است . از سرایداران ، نظافتچی ها تا ریاضیدانان و دانشمندان علم موشک ، افرادی وجود دارند که بدون انها هیچ پرتابی اتفاق نخواهد افتاد .

۱۰. در اوقات فراغت خود چه کاری انجام می دهید ؟ سرگرمی های دیگری غیر از دانش و فضا وجود دارد ؟
از زمانی که بازنشست شدم زمان بیشتری برای انجام فعالیت های مورد علاقه ام مثل شکار ، ماهیگیری و سفر به روستاها داشته ام . علاقه زیاد من به مهندسی هنوز از بین نرفته است ، من هنوز عاشق تعمیر کردن وسایل در کارگاهم هستم و به خاطر همین دستهایم اغلب روغنی است.
 

کانال تلگرامی آقا اجازه