مشاوره و پشتیبانی
نسخه جدید آقااجازه بصورت آزمایشی هم اکنون در دسترس می باشد

ورود به نسخه جدید

مزایای گرفتن معلم خصوصی

مزایای گرفتن معلم خصوصی

در سایت آقا اجازه ما معتقدیم که هر دانش آموز باید به بهترین آموزش ممکن دسترسی داشته باشد. این روزها بیشتر والدین به دنبال گرفتن مدرسین خصوصی برای فرزندانشان هستند و در تلاش اند که درس فرزندان خود را بهبود بخشند، تا آنها نمره ای که لایقش هستند را به دست آورند.
آموزش خصوصی مزایای زیادی دارد. اگر هنوز اطلاعات زیادی درباره ی آن ندارید، خواندن این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا با این مزایا آشنا شوید.

۱. بر روی موارد پایه ای تمرکز می کند
 تصور کنید که باید جبر پایه را وقتی که هنوز با ضرب دست و پنجه نرم می‌کنید، یاد بگیرید. این کار یادگیری آن را ده برابر سخت‌تر می‌کند. مدارس برای همیشه نمی‌توانند بر روی اصول اولیه کار کنند. در نهایت آن‌ها باید به سمت دیگر زمینه های برنامه‌درسی حرکت کنند. به همین دلیل برخی از دانش آموزان دچار عقب افتادگی تحصیلی می شوند. اینجاست که اهمیت تدریس خصوصی چشم گیر می شود. مدرس خصوصی می‌تواند خلاء های موجود در یادگیری دانش آموز را پر کند، مهم نیست که آن‌ها کجای درس هستند. این کار می‌تواند به فرزند شما توانایی لازم برای هم سطح شدن با بقیه دانش آموزان کلاس را بدهد.

۲. فرزند شما اولویت است
در حالی که مدارس در تامین بودجه مورد نیاز خود با مشکل رو به رو هستند، دانش آموزان بیشتری وارد این مدارس می‌شوند، و بنابراین متوسط جمعیت کلاس ها به سرعت در حال افزایش است. این خبری بد برای فرزند شماست. زیرا هرچه تعداد دانش آموزان یک کلاس کمتر باشد، برای یادگیری آنها بهتر است. در یک کلاس ۳۰ نفره مدرس تنها می‌تواند ۳۰/۱ وقت خود را با یک دانش آموز سپری کند و فرض بر این است که زمان معلم به طور مساوی تقسیم شده‌است. دانش آموزان قوی تر به هیچ کمکی نیاز ندارند در حالیکه دانش اموزان ضعیف تر به کمک بیشتری نیاز دارند. اما آن دسته از دانش آموزانی که در سطح متوسط هستند و در زمینه های خاصی مشکل دارند توجه کافی را از معلم خود دریافت نمی کنند. اینها دانش آموزانی هستند که به کمی توجه نیاز دارند. توجهی که یک معلم خصوصی می‌تواند آن را فراهم کند. در کلاس خصوصی درس‌ها به صورت تخصصی تدریس می شوند، به این معنی که مدرس هر جلسه می‌تواند بر حوزه‌هایی متمرکز شود که فرزند شما در مدرسه آن را به خوبی یاد نگرفته است.

۳. بهبود توجه و تمرکز
برخی از دانش آموزان برای محیط کلاس مناسب نیستند. زیرا زود خسته می‌شوند، بی‌قرار می‌شوند، و در نهایت هم در یادگیری همکلاسیان خود اختلال ایجاد می‌کنند. با حضور یک مدرس خصوصی فرزند شما فقط یک مخاطب دارد. این به این معنی است که هیچ گونه حواس‌ پرتی ای وجود ندارد. زیرا او نمی‌تواند با دوستانش صحبت کند، نمی‌توانند با خودکار یا مدادش بازی کند. تنها کاری که می‌توانند بکند این است که به معلم خود توجه کند. فرزند شما همچنین می‌تواند خودش زمان و مکان آموزش را تعیین کند. برای مثال آیا او در یک محیط غیر رسمی تر، مانند اتاق نشیمن راحت تر است؟ حالا قادر به این کار است، آیا صبح زود قبل از شروع مدرسه بهتر یاد می‌گیرد؟ پس اکنون خودش میتواند انتخاب کند. در نهایت، مهم است که فرزند شما قادر به تمرکز باشد. در مدرسه، توجه دانش آموزان ممکن است پرت اطراف شود و یادگیریشان دچار مشکل شود. با یک معلم خصوصی، دانش آموز به طور کامل بر روی درس متمرکز خواهد شد و بنابراین پیشرفت بیشتری خواهد داشت.

۴. یاد می گیرند که به یادگیری علاقه مند باشند
مشکل درسی در مدرسه می‌تواند شدیدا روحیه فرزند شما را تضعیف کند. دانش آموزان بابت یادنگرفتن مطالب ممکن است شرمنده شوند و در نتیجه احساس حماقت می‌کنند. آن‌ها نا امید هستند که نمی‌توانند کارشان را درست انجام دهند. در نتیجه اعتماد به نفسشان کاهش خواهد یافت. همانطور که عزت‌ نفسشان کاهش می‌یابد، آن‌ها به این تصور که به اندازه کافی باهوش نیستند می رسند که چشم پوشی از آن کار ساده ای نیست. سایت آقا اجازه می‌تواند از رسیدن فرزندتان به این مشکلات جلوگیری کند. به لطف تدریس خصوصی، دانش آموزان شروع به دستیابی نمره هایی که میخواستند می کنند. آن‌ها دیگر مضطرب و نگران نمی‌شوند، در عوض اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت و شاهد این خواهند بود که سخت کوشی و پشتکار همیشه نتیجه می دهد. دانش آموزان  یاد می‌گیرند که یادگیری را دوست داشته باشند. این طرز رفتار آن‌ها را برای بقیه عمر آماده خواهد کرد.

۵. فراتر از برنامه آموزشی پیش می روند
در حالی که مدرس خصوصی اغلب به عنوان راهی برای کمک به دانش آموزانی که به کمک بیشتری نیاز دارند دیده می‌شود، می‌تواند یک شیوه عالی آموزشی برای دانش آموزانی که کوشا هستند باشد. یادگیری تخصصی یک درس می تواند خارج از در های مدرسه انجام بگیرد. اگر فرزند شما به یک موضوع درسی به شدت اشتیاق دارد واحساس می‌کند که باید بیشتر از موارد گفته شده در کتاب یاد بگیرد، یک معلم خصوصی می‌تواند به افزایش شور و اشتیاق او کمک کند. برای مثال، اگر فرزند شما در حال مطالعه ریاضی پایه است، اما در حال حاضر در مسیر ایجاد آمادگی برای دریافت نمره مورد نظر خود قرار دارد، معلم خصوصی می‌تواند به او کمک کند. مهم است که علاقه فرزند خود رادر یک درس قبل از اینکه از بین برود افزایش دهید. پلتفرم آقا اجازه می‌تواند به شما در این امر کمک کند.
 

کانال تلگرامی آقا اجازه