مشاوره و پشتیبانی

معلم خصوصی و تدریس خصوصی چه مزیت هایی برای دانش آموز دارند

معلم خصوصی و تدریس خصوصی چه مزیت هایی برای دانش آموز دارند

در اغلب مدارس کلاس های درس بسیار شلوغ هستند و هنگام امتحان دانش آموزان فشار زیادی را متحمل می شوند. از این رو والدین سعی می کنند با استفاده از مدرس خصوصی به فرزندان شان کمک کنند.
والدین با به کار گیری معلم های خصوصی علاوه بر این که باعث کاهش فشار درسی روی فرزندان شان می شوند، بازده کار فرزند خود را نیز افزایش می دهند زیرا با توجه به تکنیک هایی که در کلاس های خصوصی استفاده می شوند شاگرد در بهترین حالت تحصیلی خور قرار خواهد گرفت و توانایی های بالقوه ای که در وجودش دارد شکوفا خواهد شد.

بیایید نگاهی به فواید کلاس خصوصی برای دانش آموزان و والدین شان بیندازیم.

بدون شک شما با استخدام معلم خصوصی باعث رشد درسی فرزند تان می شوید، اما نتیجه ی مهم تر این است که در این کلاس ها نگرش دانش پذیر نسبت به آموزش مثبت شده و این مسئله تاثیری فوق العاده در افزایش اعتماد به نفس و به دست آوردن موفقیت های بیشتر در همه ی مراحل تحصیلی وی خواهد داشت.
آیا هنوز هم سوالاتی در مورد این که دبیر خصوصی چگونه در آموزش به نفع فرزند شما خواهد بود ابهاماتی دارید؟ پس در ادامه ی مقاله با ما همراه باشید.

تقویت اعتماد به نفس در تدریس خصوصی

اگر فرزند شما در مدرسه نحوه آموزش معلم را درک نمی کند و با وجود تلاش هایی که می کند پیشرفتی در او حاصل نمی شود، این امر باعث می شود که او به سرعت نا امید شده، احساس خجالت کند و فکر کند به اندازه ی کافی خوب نیست! که این مسئله تاثیری منفی در آینده ی او خواهد گذاشت. اما با حمایت درست توسط یک معلم، دانش پذیر می توانند به کمک معلمش راه های زیادی برای افزایش استقامت و اعتماد به نفس پیدا کرده و بر دشواری ها غلبه کند.
آموزش توسط یک معلم خصوصی این فرصت را به فرزند شما می دهد که نقاط ضعف خود را بدون ترس و خجالت مطرح کرده و به کمک دبیر و با استفاده از متد آموزشی مختلف رفته رفته این نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کند.هنگامی که فرزند شما شروع به یادگیری توسط این نوع از آموزش می کند خواهید دید که به مرور زمان عزت نفس او بالا می رود و عزم خود را برای موفقیت در امتحانات جزم کرده و حتی بسیار بالا تر از سطح امتحانات ظاهر خواهد شد.

توجه ویژه به دانش آموز در تدریس خصوصی

در بسیاری از کلاس های درس شاهد این مسئله هستیم که دانش آموزان برای جلب توجه دبیرشان با یکدیگر در جنگ و رقابت هستند. وقتی 20 دانش آموز در یک کلاس هستند، معلم وقت کافی برای توجه و مساعدت به تک تک آنها ندارد و مسلما دانش آموزانی که مدام در پی جلب توجه معلم خود هستند توجه شان را نسبت به کلاس از دست داده و از درس عقب می مانند. در یککلاس خصوصی دانش آموز شما مرکز توجه است و نیازی به تلاش و مبارزه برای جلب نظر معلم خود ندارد. از آنجا که کلاسِ خصوصی تماما بر اساس نیاز ها و درکِ فرزند شما متمرکز است، می توانید مطمئن باشید که معلم به نگرانی های دانش آموز گوش داده، به سوالاتش پاسخ می دهد و تمام تمرکزش بر روی نحوه کمک به دانش آموز برای رسیدن به اهداف آموزشیِ او خواهد بود.

روش و زمان بندی منحصر بفرد برای دانش آموز در تدریس خصوصی

همه دانش آموزان در یک کلاس درس خوب یاد نمی گیرند. اگر شما دانش آموزی دارید که به سرعت حواسش پرت می شود، می خواهد با سرعت بیشتر یا کمتری نسبت به کلاس پیش برود، یا با روش خاصی یاد می گیرد، پس یک معلم خصوصی می تواند برای شما کارگشا باشد.
تدریس خصوصی می تواند تبدیل به تمام آن چیزی شود که برای فرزند شما مناسب ترین است. آنها می توانند کلاس را در محلی برگزار کنند که برایشان راحت تر است مانند اتاق نشیمن یا آشپزخانه، می توانند زمان خیلی طولانی تری را برای موضوعی که با آن دست و پنجه نرم می کنند صرف کنند یا می توانند سوالات را در قالب بازی حل کنند.
این ها فقط چند نمونه از مزیت ها و فوایدی ست که یک کلاس خصوصی می تواند متناسب با نیاز های فرزند شما داشته باشد.

مهارت های فرا درسی در تدریس خصوصی

مدرسه تنها بخشی از زندگی شماست. مهارت ها و دانش مورد نیاز شما بسیار فرا تر از موضوعاتی هستند که شما در مدرسه مطالعه می کنید و آموزش خصوصی روشی برای شروع به یادگیری این مهارت ها در اسرع وقت می باشد.استخدام یکمدرس خصوصی برای موضوعات غیر آکادمیک (غیر تئوری) می تواند منجر به رشد توانایی ها و استعداد هایی در دانش پذیر شود که در آینده برای همه مقاطع تحصیلیِ او کمک کننده خواهند بود. در برنامه تان این مسئله را قرار دهید که یک مدرس برای یک رشته هنری مانند آواز یا موسیقی استخدام کنید. این امر باعث افزایش اعتماد به نفس فرزند تان خواهد شد و حتی تاثیر مثبتی در یادگیری دروس تئوری برای او خواهد داشت.
این گونه مهارت ها و فعالیت ها علاوه بر این که در مدرسه کمک کننده خواهد بود، می تواند در طول زندگی شخصی دانش پذیر نیز بسیار موثر باشد. مهارت هایی مانند توانایی در صحبت کردن به زبان های دیگر یا برنامه نویسی، فرزند شما را هنگام انتخاب شغل در اولویت بالاتری نسبت به دیگران قرار خواهد داد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

کانال تلگرامی آقا اجازه