مشاوره و پشتیبانی
نسخه جدید آقااجازه بصورت آزمایشی هم اکنون در دسترس می باشد

ورود به نسخه جدید

برخی باورهای غلط درباره تدریس خصوصی

برخی باورهای غلط درباره تدریس خصوصی

برای فهمیدن اینکه موفقیت در تحصیل چگونه اتفاق می افتد نبوغ خاصی نیاز نیست. افرادی که بهتر کارشان را انجام می دهند و وقت بیشتری به آن اختصاص می دهند اغلب موفق اند و بعضا در المپیادهای علمی نیز مقام کسب می کنند. اما افرادی که در درسها و کارهایشان به کندی عمل می کنند و حتی گاهی از انجام آن سر باز میزنند ممکن است مورد آزار و حتی طرد قرار بگیرند. به این ترتیب توصیه به استفاده از تدریس یا آموزش خصوصی در بین افراد معمولا چهره خوشی ندارد، اما آیا میدانستید که تدریس خصوصی برای هر دو دسته از افراد میتواند مفید باشد. ما در این مقاله به باورهای غلطی که به طور معمول در بین افراد درباره تدریس خصوصی وجود دارد میپردازیم.
تصور غلط ۱ : تدریس خصوصی تنها برای افرادی که با چالش ها و مشکلات تحصیلی رو به رو هستند مناسب است
 از بین تمام تصورات غلط درباره تدریس خصوصی این مورد که جلو تر به آن اشاره خواهیم نمود از همه مهم تر است. اما قبل از آنکه به آن اشاره کنیم، اجازه دهید بیشتر درباره دلایل مختلف دانشپذیران برای درخواست را به شما بگوییم.
این افراد به ۳ دسته اصلی تقسیم می شوند : ۱. افرادی که نیاز به یادگیری اولیه دارند ۲. افرادی که نیاز به درک بیشتر موضوع دارند ۳. افرادی که قصد یادگیری در سطح پیشرفته دارند . و البته، همانطور که پیشتر اشاره کردیم تمامی دانشپذیران می توانند از تدریس خصوصی بدون توجه به اینکه سطح تحصیلیشان چه میزان است بهره ببرند. اغلب والدین، تا زمانیکه معلم مدرسه به آنها درباره گرفتن معلم خصوصی توصیه نکند، هرگز به استخدام یک معلم خصوصی برای فرزند خود فکر نمی‌کنند، به خصوص اگر ضعف آنها در یادگیری به چشم نیاید. اما استخدام یک مربی خوب برای کودک شما در واقع یک سرمایه‌گذاری بسیار خوب است چون آن چیزهایی را که در مدرسه آموخته‌اند را بهبود میبخشد و یک علاقه ای برای یادگیری در دانش آموز پرورش می‌دهد، علاقه ای که سودمندی آن با پیشرفت دانش آموز و در مقاطع تحصیلی بالاتر اثبات خواهد شد.
تصور غلط ۲ : گرفتن معلم خصوصی هزینه بر است
شاید قبل تر تدریس خصوصی یا گرفتن معلم خصوصی بودجه نسبتا زیادی نیاز داشت و تنها خانواده هایی که از لحاظ مالی از شرایط بهتری برخوردار بودند از عهده آن بر می آمدند. اما امروزه به لطف وجود اینترنت شما به راحتی میتوانید یک معلم خصوصی پیدا کنید و کسانی را انتخاب کنید که از نظر مسیر به شما نزدیکتر بوده و دریافتی آنها نسبت به بودجه شما مناسب باشد و در نهایت نیز بتوانند برنامه تدریس خود را منطبق با نیازهای فرزند شما تنظیم کنند.
تصور غلط ۳ : تدریس خصوصی تنها برای کودکان است
این تصور کاملا اشتباه است، حتی دانشجویانی که ممکن است ضعف جزئی در درس خود داشته باشند نیز معلم خصوصی میگیرند. و از آنجاییکه مدرسین خصوصی ارزیابی شده اند و مدرک تحصیلی آنها تایید شده است، میتوانید مطمئن باشید که مدرس دانش و درک کافی درباره عنوانی که تدریس میکند دارد. علاوه بر این، آنها میتوانند شما را با هر میزان از کمک و همراهی تا زمانی که به سطح مورد نظر خود در درس دست پیدا کنید، حمایت کنند.
 

کانال تلگرامی آقا اجازه