مشاوره و پشتیبانی
نسخه جدید آقااجازه بصورت آزمایشی هم اکنون در دسترس می باشد

ورود به نسخه جدید

تاثیر نظم تحصیلی در یادگیری دانش آموزان

تاثیر نظم تحصیلی در یادگیری دانش آموزان

نظم تحصیلی، یک ابزار موثر برای یادگیری موفق است. نظم و انضباط مهم است، اما اگر به عنوان شکلی از تنبیه دیده شود، می‌تواند هم برای والدین و هم برای کودک مشکل‌ساز باشد. برخی از موثرترین روش ها برای ایجاد نظم آموزشی در دانش آموز عبارتند از در نظر گرفتن خودتان به عنوان معلم و ایجاد یک محیط آموزشی ایمن برای فرزندتان و دادن بازخورد مثبت به او.
نظم و تنبیه
یکی از موثرترین راه‌ها برای ایجاد نظم، آموزش رفتارهای مثبت است. برای مثال، اگر پسر یا دختر شما به طور مداوم دیر به مدرسه برود، می‌توانید مزایای سر وقت بودن را برای آنها توصیف کنید و اهمیت آن را توضیح دهید. در مرحله بعد، شما این رفتار را هر بار که می‌خواهید سر کار بروید و یا برای قراری آماده شوید، از خود نشان دهید. هدف این است که بگذارید فرزندتان این مهارت را ببیند و تمرین کند، و هر بار که او خوب رفتار می‌کند، از او تعریف کنید.
یک محیط یادگیری به دور از حواس پرتی ایجاد کنید
یک محیط یادگیری آزاد و عاری از هرگونه حواس‌پرتی، یک امری ضروری برای یادگیری موفقیت‌آمیز است.
ما انتظار داریم که والدین برنامه فرزندانشان را بدانند، دانش آموزان باید ۵ تا ۱۰ دقیقه زودتر وارد سایت شوند و والدین نیز باید یک محیط یادگیری آرام را برای آنها فراهم کنند. این نوع از نظم،کودکان را قادر می‌سازد که اولویت‌ بندی بکنند و روند یادگیریشان را جدی بگیرند. به طور مشابه، زمانی که نظم و انضباط مرتبط با مهارت‌های مطالعه در خانه را حفظ می‌کنید، ممکن است اهمیت فضا و زمان را برای مطالعه آرام پررنگ در نظر بگیرید. ممکن است قوانینی برای خاموش‌کردن تلویزیون، رادیو و تلفن همراه، تحصیل در یک اتاق خاص در خانه و یا داشتن زمانی ۱۰ دقیقه‌ای برای استراحت در هر ساعت وجود داشته باشد.
قدرت جملات مثبت
اگر چه انتقاد سازنده می‌تواند مفید و ضروری باشد، اما استفاده از کلمات مثبت تاثیر بیشتری دارند. در حالی که انتقاد بیش از حد می‌تواند باعث ایجاد احساس خجالت، ناراحتی یا عدم امنیت شود، تشویق و تحسین اغلب تاثیر معکوس دارد. وقتی دانش آموزان بازخورد مثبت دریافت می‌کنند، اغلب احساس اعتماد به نفس بیشتری می‌کنند و تحریک به موفقیت می‌شوند. با به یاد آوردن اینکه چگونه آخرین باری که بازخورد مثبتی از معلم فرزند خود دریافت کردید، پسر یا دختر شما ممکن است با شور و اشتیاق بیشتری در جلسه آموزشی آنلاین بعدی خود شرکت کند.
انضباط فردی قرار نیست حتما شکل تنبیهی داشته باشد. اگر به عنوان فرصتی برای آموزش و یادگیری به آن‌ها نگاه کنید، می‌تواند به طور کلی یک مولفه ارزشمند مطالعه و زندگی باشد. ما در آقااجازه، از کار کردن با دانش آموزان در محیطی منظم و سازمان‌یافته و در عین حال انعطاف‌پذیر که یادگیری مقرون‌به‌صرفه را ارايه می‌دهد، لذت میبریم.
 
 
 
 
 
 

کانال تلگرامی آقا اجازه