مشاوره و پشتیبانی
نسخه جدید آقااجازه بصورت آزمایشی هم اکنون در دسترس می باشد

ورود به نسخه جدید

روش های موثر برای بهبود مهارت های مطالعاتی

روش های موثر برای بهبود مهارت های مطالعاتی

آموختن مهارت‌های مطالعه به شما کمک میکند تا بیشتر یاد بگیرید، نمرات خوبی بگیرید و به کالج مورد نظرخود راه یابید. عادات مطالعه سازنده هم چنین استرس امتحان را کاهش میدهد؛ هرچه شما آمادگی بیشتری داشته باشید، انجام این کار آسان‌تر خواهد بود .در این مقاله، پنج روش موثر برای داشتن بیشترین استفاده از جلسات مطالعاتیتان ذکر شده است.
۱ . از مطالب یادداشت برداری کنید
هر فرد بطور متفاوتی یاد می‌گیرد. آیا وقتی کسی داستانی تعریف میکند، صحنه‌ها و تصاویری از آن داستان را تصور میکنید؟ آیا اگر درباره مفاهیم موضوعی با دیگران صحبت کنید، سریع‌تر یاد می‌گیرید؟ آیا اگر مطالبی که معلمتان به شما آموزش میدهد را یادداشت کنید و آنرا چندین بار مرور کنید، راحت تر یاد میگیرید؟ یک سیتم یادداشت برداری براساس اولویت‌های یادگیری خود تهیه کنید. شاید لازم باشد بیشتر جزئیاتی که می‌شنوید را یادداشت کنید. متناوبا، نوشتن واژگان کلیدی و مثال‌های کلیدی ممکن است تنها چیزی باشد که شما شخصا برای به یاد آوردن چیزی نیاز دارید. کشیدن تصاویر و نمودارها در کنار مفاهیم، روش انتخابی برای برخی از افراد است. کاری را که برای شما بهتر عمل می‌کند انجام دهید.
۲. جلسات مطالعاتی خود را به مطالعات فعال تبدیل کنید
هنگام تکمیل تکالیف خواندنی، به طور فعال محتوا را مطالعه کنید. به جای شروع از ابتدا و خواندن تا پایان، ابتدا عنوان، جدول عناوین و معرفی را برای داشتن درکی کلی بخوانید. سپس، یک بخش یا عناوین مطالب و پا نویس ها را بخوانید تا احساس کنید که مطالب چه چیزی را پوشش خواهند داد و بعد از آن به ابتدای کتاب یا مقاله برگردید تا هر پاراگراف را به ترتیب و با دقت بخوانید. همانطور که مطالعه می‌کنید، برای یادداشت‌برداری، یک دفتر یادداشت بردارید و یا مفاهیم مهم را در کتاب درسی هایلایت کنید. این استراتژی، افکار شما را سازماندهی خواهد کرد. زمانی که در کنار معلم خصوصی، معلم و یا گروه بحث خود قرار می‌گیرید، درک بهتری از چیزهایی که می‌خوانید، خواهید داشت.
۳ . به طور فعال مطالب را به خاطر بسپارید
بارها و بارها خواندن مطالب تکراری و مرور کردن آنها در واقع یکی از بی تاثیرترین راه‌ها برای حفظ آنهاست. یک استراتژی موثر ایجاد یک تعریف و یا مفهوم در ذهنتان است. تکرار جملات با صدای بلند نیز مفید است. ایجاد واژه‌های اختصاری و تهیه یک لیست از مطالب یک استراتژی مفید دیگر است. برای مثال، زمانی که در حال حفظ کردن عناصر گروه ۱ جدول تناوبی هستید، میتوانید عناصر H , Li ,Na , K ,Rb , Cs, Fr را بصورت هلینا کرباسی فر در ذهن خود بسپارید.
۴ . استراحت منظم را در برنامه خود تعریف کنید
ذهن شما به استراحت منظم نیاز دارد تا آرام گرفته و اجازه دهد آنچه یاد گرفته در آن تثبیت شود. هر ساعت ۵ تا ۱۰ دقیقه استراحت کنید. در حقیقت با این کار مطالب بیشتری در مقایسه با مطالعه بدون استراحت، یاد خواهید گرفت.
۵ . سوالهای زیادی بپرسید
سوال پرسیدن یادگیری شما را از حالت منفعلانه به یادگیری فعال تبدیل میکند.
 یکی از فواید ارتباط منظم با یک مدرس آنلاین، این است که شما می‌توانید در مورد مفاهیم، کلمات و یا فرمول‌هایی که متوجه نمی شوید سوال کنید. جلسات موثر تدریس آنلاین ما در آقا اجازه، مکانی ایده آل برای تقویت مهارت های مطالعاتی شماست. از این نکات برای برای بهبود عادات مطالعاتی خود بهره بگیرید. همچنین از مدرس خصوصی درباره نکات مربوط به مهارت های مطالعه در درس های خاص سوال بپرسید.
 
 
 
 
 
 

کانال تلگرامی آقا اجازه