مشاوره و پشتیبانی
نسخه جدید آقااجازه بصورت آزمایشی هم اکنون در دسترس می باشد

ورود به نسخه جدید

تاثیر اعتماد به نفس در موفقیت تحصیلی دانش آموزان

تاثیر اعتماد به نفس در موفقیت تحصیلی دانش آموزان

اغلب والدین وقتی فرزندانشان برای گرفتن نمرات خوب دچار مشکل میشوند، به دنبال یک سرویس آموزش خصوصی خوب برای رفع این مشکل هستند. تنها دوره کوتاهی از این خدمات، علی‌رغم افزایش سطح موفقیت تحصیلی، این خدمات را برای دانش آموزان امری عادی جلوه میدهند. به همین دلیل دانش آموزانی که در این دوره ها ثبت نام میکنند ممکن است احساس اعتماد به نفس کمتری پییدا کنند. هیچ راه آسانی برای جلوگیری از این مشکل وجود ندارد، اگر چه راهی وجود دارد که فرزند شما را تشویق کند تا اعتماد به نفس بیشتری قبل از دستیابی به نمره خوب داشته باشد، بنابراین آن‌ها بر نمرات برای افزایش اعتماد به نفس خود تکیه نمی‌کنند.  این کار ارزش بیشتری خواهد داشت. دانش آموزانی که احساس بهتری به توانایی هایشان دارند، به طور طبیعی در کلاس درس بهتر عمل می‌کنند.
آرام کردن ترس های والدین
آماده کردن فرزندتان برای رسیدن به دانشگاه رویایی او به استفاده از زور نیاز ندارد. در واقع والدینی که به نمرات، توجه بیش از اندازه دارند اغلب ترس خود را به واقعیت تبدیل می‌کنند، با این کار نه تنها فرزندانشان به اندازه ای که آنها انتظار دارند خوب عمل نمی کنند، بلکه فرصت‌های کمتری دارند و نسبت به آنچه در تمام زمینه های زندگی انتظار می‌رود، ضعیف عمل می‌کنند. که این امری تصادفی نیست. والدین باید بتوانند به ترس خود از اینکه دانش آموزانی که نمره ‌های ضعیف می‌گیرند، زندگی بد خواهند داشت ،غلبه کنند. دریافت نمرات پایین می‌تواند برای کسی که آموزش های تحصیلی را با کیفیت مناسب و بالا دریافت می کند، سخت باشد، اما این می‌تواند از طریق مشاوره خصوصی در مدرسه حل شود.
برخی از والدین از این می‌ترسند که نمرات بد نشانه‌ای از تنبلی، فرزندشان است. ممکن است اهمیت ندادن برخی از دانش آموزان به دانشگاه یا آینده شان به دلیل این باشد که آن‌ها فعلا به علاقه مندی های خود متمرکز شده‌ باشند. تهدید یا تنبیه دختر یا پسری که به درس هایش اهمیتی نمیدهد، شرایط را تغییر نمی دهد. یک مدرس خصوصی ماهر می‌تواند به والدین نشان دهد که چطور آموزش را با علایق طبیعی فرزندشان در هم بیامیزند و آن‌ها را به تحصیل علاقه مند تر کنند.
قدرت انتقاد سازنده
کودکانی که متقاعد شده‌اند نمی‌توانند به اندازه کافی خوب عمل کنند، احساس می‌کنند که باهوش نیستند و به اندازه کافی جدی نیستند. دانش آموزانی که میدانند در استفاده از مهارت های مهم زندگیشان شایستگی دارند، میتوانند به سادگی این مهارت ها را به درس و مدرسه خود منتقل کنند. زمانی که والدین میتوانند ترس های خود را کنترل کنند، این برای آنها ساده تر است که نگرانی های خود را به شکلی به فرزندانشان منتقل کنند که آنها را به استفاده از مهارت های تحصیلی در زندگیشان تشویق کنند.
انتقاد سازنده مهم‌ترین ابزار شما در ایجاد اعتماد به نفس در فرزندتان است تا او بتواند آن را در کلاس مدرسه نیز توسعه دهد. این کار با مشاهده راهی که دانش آموز از مهارت‌های تحصیلی در زندگی خود استفاده می‌کند شروع می‌شود و نشان میدهد که چگونه این موضوع در محیط مدرسه نیز اتفاق می‌افتد و نتیجه مثبتی از این تغییر را در بر خواهد داشت. والدین باید تلاش کنند تا این انتقادات را در یک یادداشت مناسب برای فرزندان و خودشان پایان دهند و یادآوری کنند که نمرات بد، یک مشکل موقتی هستند که می‌تواند از طریق خدمات آموزشی خلاقانه و حمایتی، برطرف شود.
 
 
 
 
 
 

کانال تلگرامی آقا اجازه