مشاوره و پشتیبانی
نسخه جدید آقااجازه بصورت آزمایشی هم اکنون در دسترس می باشد

ورود به نسخه جدید

چطور در شرایط سخت کارایی خود را افزایش دهید

چطور در شرایط سخت کارایی خود را افزایش دهید

مطالعات نشان می دهند که بیشتر دانشجویان از استرس رنج می برند. همچنین بر اساس گزارش انجمن روانشناسان یک سوم دانشجویان دارای علائم افسردگی هستند. حتی کمک به دانشجویان برای بازپرداخت وام های دانشجویی کمک چندانی به آن ها نمیکند. افزایش توانایی شما برای کار کردن در شرایط سخت ممکن است تجربه دانشجویی شما را بهبود بخشیده و چالش های پیش رو در زندگیتان را آسان کند. دو دلیل برای فشار ناشی از تجربه ی یک شکست وجود دارد، اولا اضطراب ناشی از آن به طور ناگهانی بسیار شدید می شود. ثانیا مواجهه با  قسمتی از وظایف که به اندازه تمام آن توجه و انرژی شما را میگیرد. خوشبختانه مدیریت شرایط استرس زا کاری است که می تواند یادگرفته شود. بخش کلیدی برخورد با مشکلات مربوط به فشار کار، دریافت پاسخ فیزیولوژیکی است. در واقع، برخی افراد ممکن است از لحاظ ژنتیکی مستعد نگرانی باشند. با مواجهه طولانی ‌مدت، هورمون‌هایی که از طریق استرس در بدن آزاد می‌شوند ممکن است عملکرد شما را کاهش دهند. بنابراین، مهم است که استراتژی هایی را یاد بگیرید که به شما در جلوگیری از شکست ناشی از فشار کاری کمک می‌کند.
تمرین
یک راه حل موثر برای افزایش کارایی خود در شرایط سخت، تمرین است. این که خود را عادت دهید که میزان متوسطی از استرس را تحمل کنید، احتمال اینکه در شرایط سخت به طور کامل توقف کنید را کاهش می دهد. برای مثال، اگر از سخنرانی در مقابل افراد کلاس وحشت دارید، ابتدا جلوی آینه تمرین کنید، سپس درمقابل همکلاسی یا یکی از اعضای خانواده و در  نهایت در یک گروهی از دوستان افزایش تدریجی مواجهه شما با فشار کاری، شما را برای کارایی بهتر آماده میکند. در کل مهم است که درک کنیم که هر کس ناراحتی و سختی هایی را تحت فشار تجربه می‌کند.  هر چه میزان فشار در زمان تمرین بیشتر باشد، شانس موفقیت شما در زمانی که شرایط واقعی هستند، بیشتر است.
یادداشت رویدادها
همچنین میتوانید، احساسات خود را درباره فشار کاری ای که در حال تجربه هستید بنویسید. یک مطالعه نشان می‌دهد که دانش آموزانی که احساسات خود را در مورد امتحان ابراز می‌کنند، بهتر از کسانی عمل می‌کنند که این فرصت را ندارند تا احساسات خود را یادداشت کنند.  داشتن یک مجموعه یادداشت از زمان هایی که احساس می‌کنید تحت فشار شدید هستید، ممکن است به شما کمک کند که زمانیکه این اتفاق می‌افتد از آن‌ها آگاه باشید.
بطور عمیق تفکر کنید
افراد همچنین عملکرد خود را تحت فشار کاری با  آموزش مراقبه بهبود می‌بخشند. برای مثال هنگام برگزاری امتحان در یک محیط امتحانی، افرادی که قبل از امتحان، تمرین مراقبه کرده بودند نتیجه بهتری نسبت به همکلاسی هایی که این کار را تمرین نکرده بودند گرفتند. به طور خاص یوگا میتواند کمک بیشتری کند. همچنین مراقبه فشار خون را کاهش داده و تثبیت میکند. بهبود تصمیم‌گیری و عملکرد در شرایط سخت، می‌تواند انعکاس مثبتی در طول زندگی شما داشته باشد.  تمرین، نوشتن و مدیتیشن را امتحان کنید. یادگیری نحوه کنترل فشار در شرایط خاص می‌تواند باعث بهبود عملکرد شما، کاهش استرس و کمک به بهبود کلی در سلامتی شما شود.
 

کانال تلگرامی آقا اجازه