مشاوره و پشتیبانی
نسخه جدید آقااجازه بصورت آزمایشی هم اکنون در دسترس می باشد

ورود به نسخه جدید

چگونه بطور موثر تحصیلات فرزند خود را مدیریت کنید

چگونه بطور موثر تحصیلات فرزند خود را مدیریت کنید

مدیریت آموزش فرزندتان یکی از مهم‌ترین وظایفی است که شما، به عنوان یک پدر یا مادر دارید.  در حالی که صدها نکته و ترفند وجود دارد که می‌تواند برای شما مفید باشد، اما تنها سه چیز مهم وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید که فرزند خود را در مسیر درست نگه دارید تا بهترین آموزش موجود، ارتباط، تکرار، و تفکر انتقادی رادریافت کند. اگر تلاش‌های خود را در این سه نکته مهم متمرکز کنید و آن‌ها را در هر کاری که انجام می‌دهید، در نظر بگیرید، فرزند شما جلوتر از برنامه درسی خود خواهد بود.
ارتباط
ممکن است کمی ساده یه نظر برسد. اما ارتباط عامل اصلی برای اطمینان از اینکه فرزند شما از فرصت‌های آموزشی موجود بیش‌ترین استفاده را می‌کند، است. این به این معنی است که مدام با معلم فرزند خود ارتباط داشته باشید و بدانید که دقیقا چه برنامه‌هایی در حال انجام است، پس شما می‌توانید برای هر گونه سوالی که فرزند شما ممکن است داشته باشد، آماده باشید.  همچنین مهم است که خطوط ارتباطی را با فرزندتان باز نگه دارید.  زمانی که به آنچه که فرزندتان انجام می‌دهد توجه نشان دهید، اهمیت کار آن‌ها را تایید می‌کند.  نه تنها شما اعتبار کار را تایید می‌کنید، همچنین می‌توانید به مثال‌هایی از دنیای واقعی اشاره کنید و به فرزندتان نشان دهید که آنچه در مدرسه آموزش داده می‌شود، بسیار مهم است.
تکرار
علاوه بر ارتباط عالی، تکرار کلید موفقیت دانش‌آموز است. مطمئنا، زمانی که چیزی در کلاس دیده و مورد بحث قرار گرفته‌ میشود، ممکن است برخی از دانش آموزان به سرعت آن موضوع را یاد بگیرند، اما اکثر دانش آموزان  در همان لحظه یاد نمیگیرند. این جایی است که شما، به عنوان یک والد، باید به فرزندتان کمک کنید. شما می‌توانید به درس‌هایی که آموزش داده می‌شود مطالب بیشتری اضافه کنید و آن درس را تقویت کنید. با اینکه این یک تکنیک مدیریت جامع نیست، اما بدون شک تفاوتی ایجاد می‌کند. هر چه دانش آموز بیشتر روی درس کار کند و چیزی را بشنود یا بخواند، به احتمال زیاد آن را بهتر به یاد می آورد.
تفکر انتقادی
کودکان در کودکستان به طور کامل آماده دریافت انتقادات نیستند، خیلی زود است که از آن‌ها بخواهید با توضیحات خود درباره همه چیز صحبت کنند. از کودک خود سوال کنید که او قبل از دادن پاسخ به سوالات چه فکر می‌کند این باعث می‌شود که آن‌ها ابتدا به تمام پاسخ‌های ممکن فکر کنند. یادگیری اینکه چگونه به جای جواب برای سوالات خود از آنها دلیل بخواهید، یک مهارت ضروری است. زمانی که آموزش فرزند خود را مدیریت می‌کنید، توانایی ارائه توضیح و دلیل باید اولویت شما باشد.
مدیریت آموزش فرزندتان سخت نیست، اما این چیزی است که بسیاری از والدین، موفق به انجام آن نمی‌شوند. سه جنبه اصلی از یک آموزش عالی - ارتباط، تکرار، و تفکر انتقادی – به شما کمک خواهد کرد، تا مطمئن شوید که فرزندتان بیش‌ترین استفاده را از تجربه آموزشی میبرد.
 
 

کانال تلگرامی آقا اجازه