مشاوره و پشتیبانی

چطور یک کلاس خصوصی مفید داشته باشیم

چطور یک کلاس خصوصی مفید داشته باشیم

پیدا کردن یک مدرس مناسب تازه آغاز راه یادگیری فرزند شماست. اگر می خواهید آموزش خصوصی، موفقیت آمیز باشد باید خودتان را از قبل برای این امر آماده کنید. در مقاله ذیل به ذکر مواردی که باعث موفقیت دانش آموزتان در امر آموزش می شود می پردازیم.

• چند روز قبل از برگزاری کلاس خصوصی
این زمان بهترین فرصت است برای این که دانش آموز خودش را برای آنچه تعلیم خواهد دید آماده کند.

با معلم خصوصی فرزندتان صحبت کنید

صحبت و تعامل با معلم خصوصی فرزندتان قبل از اولین جلسه ی کلاس دو فایده ی مهم دارد، اولا مدرس از حمایت و پشتیبانی شما نسبت به فرزندتان آگاه می شود که این در هرچه بهتر شدن نحوه ی تدریس تاثیر خواهد گذاشت. دوما شما می توانید برنامه درسی فرزندتان یا برگه های امتحانی او را در اختیار معلم بگذارید که این کار در شخصی سازی دروس برای دانش آموز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

مباحثی که دانش آموز در آن ها ضعف دارد را بیان کنید

قبل از شروع اولین جلسه لیستی از مباحثی که دانش آموز در آن ضعف دارد را تهیه کنید. مسلم است که شما نقاط ضعف درسی فرزندتان را می دانید اما نوشتن این لیست کمک می کند تا چیزی فراموش نشود و دبیر خصوصی همه ی مطالب را تحت پوشش قرار دهد. از همه مهم تر این که معلم خصوصی فرزندتان با داشتن این لیست متوجه می شود که در تدریس خود بیشتر بر کدام یک از مباحث باید متمرکز شود.
پس اگر شما قبل از اولین جلسه درس این لیست را برای معلم بفرستید او می تواند کار خود را با یک برنامه ریزی دقیق شروع کند.

پیش خوانی مبحث قبل از تدریس دبیر خصوصی

از دانش آموزتان بخواهید که قبل از تشکیل اولین جلسه ی کلاس خصوصی مروری بر آنچه که دبیر قرار است تدریس کند داشته باشد. این کار باعث می شود هنگام درس درک بهتری از آنچه معلم می گوید داشته باشد.

فرزندتان را از قبل آماده کنید

اگر این اولین تجربه ی معلم خصوصی دانش آموزتان است ممکن است کمی اضطراب داشته باشد.
یکی از راه های خوب برای آرام نگه داشتن فرزندتان این است که برایش توضیح دهید در کلاس درس دقیقا قرار است چه اتفاقی بیفتد و چه مطالبی مطرح شوند، معلم چه انتظاراتی از او دارد و خودش باید چه توقعاتی از معلم داشته باشد. همچنین به وی بگویید این کلاس فرصتی است تا او پاسخ هرگونه سوالی که از قبل داشته را بیابد و قرار است نقات ضعفش تقویت شوند.

• روز کلاس خصوصی
در روز برگزاری کلاس بسیار مهم است که فرزندتان ذهنی آماده داشته باشد.

مصرف غذای مناسب و آب کافی

تغذیه و آب کافی نقش بسیار مهمی دارد. رژیم غذایی مناسب می تواند باعث افزایش تمرکز، کمک به تفکر و بهبود حافظه شود.
ماهی، آجیل و تخم مرغ خوراکی های مناسبی هستند. سعی کنید از خوردن خوراکی هایی که دارای قند و چربی بالایی هستند پرهیز کنید. همچنین از مصرف کافی آب غافل نشوید، مطالعات زیادی در این باره صورت گرفته است که نشان می دهد ارتباطی مستقیم بین نوشیدن آب و قدرت مغذ وجود دارد.
اگر فرزندتان کم آب می نوشد از آب های طعم دار یا میوه های آب دار استفاده کنید.

فرزند خود را آرام نگه دارید

در اولین جلسه خصوصی دانش آموز شما قرار است ساعاتی را با شخصی که اصلا از قبل نمی شناسد بگذراند پس ممکن است مقداری استرس داشته باشد. استرس زیاد مانع از یادگیری می شود پس سعی کنید به آنها کمک کنید تا این استرس را مدیریت کنند. برای این امر می توانید قبل از کلاس مدتی را با فرزندتان به کاری که برایش لذت بخش است بپردازید. مانند بازی یا تماشای فیلم. یکی دیگر از عوامل مهمی که روی کنترل استرس تاثیر دارد هوای تازه است. هوای تازه فواید زیادی برای سلامتی دارد که یکی از آن ها کاهش استرس می باشد.

درباره انجام تکالیف از فرزندتان سوال کنید

بسیاری از دبیران قبل از تشکیل کلاس تکالیفی به دانش آموز می دهند که در بعضی مواقع بچه ها والدینشان را در جریان درست انجام تکالیف شان قرار نمی دهند. با این که شاگردان اصولا این تکالیف را دوست ندارند اما واقعیت این است که انجام درست و به موقع این تکالیف تاثیر بسیار زیادی بر یادگیری آن ها خواهد گذاشت. بنا بر این باید نظارت داشته باشید که فرزندتان حتما این تکالیف را انجام دهد. بهتر است از دبیر هم در مورد تکالیف سوال کنید تا بتوانید در مورد این که فرزندتان آن را به اتمام رسانده یا نه اطمینان حاصل کنید.

ما اینجا در آقا اجازه می توانیم به شما کمک کنیم. ما می خواهیم هر دانش آموزی بهترین تجربه ی داشتن معلم خصوصی را بدست بیاورد، بنابراین بهترین دبیران را گرد هم آورده ایم تا منطبق بر نیاز های فرزندتان باشد. اگر هنوز هم معلم خصوصی خودتان را پیدا نکرده اید با کلیک روی لینک زیر به جست و جوی دبیر مناسب بپردازید.

لیست معلم های خصوصی مقطع ابتدایی
لیست معلم های خصوصی مقطع متوسطه اول
لیست معلم های خصوصی مقطع متوسطه دوم
لیست معلم های خصوصی کنکور

کانال تلگرامی آقا اجازه