مشاوره و پشتیبانی
نسخه جدید آقااجازه بصورت آزمایشی هم اکنون در دسترس می باشد

ورود به نسخه جدید

تاثیر فضای محیط و میز مطالعه مناسب در یادگیری فرزندان

تاثیر فضای محیط و میز مطالعه مناسب در یادگیری فرزندان

تغییر محیط یادگیری از مدرسه به خانه امری چالش برانگیز است. ما در این مقاله مطالب مفیدی ارائه کرده ایم که به شما کمک میکند تا یک محیط یادگیری خانگی عالی برای فرزندتان فراهم کنید.

تمام لوازم مورد نیاز یادگیری فرزندانتان را در دسترسشان قرار دهید
اطمینان پیدا کنید که آن ها تمام وسایلی که برای یادگیری نیاز دارند را در اختیار دارند. همچنین مطمئن شوید که همه چیز در پایان روز سر جای خود قرار می گیرد.

یک میان وعده سالم آماده کنید
از فرزندتان با توت فرنگی، پرتقال و میوه هایی که رنگ روشن دارند پذیرایی کنید. از آنجایی که آجیل و مغز دانه ها سرشار از ویتامین E هستند، انرژی مورد نیاز مغزی را تامین می کنند و برای یک میان وعده سالم پیشنهاد می شوند .

نوشیدن آب کافی بسیار مهم است و داشتن بطری محکم و دربسته بسیار ضروری است
نوشیدن آب کافی بسیار مفید است اما حواستان باشد آب، دشمن وسایل الکترونیکی است و  باید مراقب باشید تا آب بر روی آن ها نریزد.

مطمئن شوید که فرزندانتان هنگام یادگیری راحت نشسته اند
اطمینان حاصل کنید که ارتفاع صندلی شان مناسب است و همچنین تکیه گاه خوبی دارند . می توانید برای مدتی که قرار است از صندلی استفاده کنند با استفاده از کوسن و یا بالش آن را برای فرزندتان راحت تر کنید.

پلی لیستی تهیه کنید که در هنگام یادگیری به آن گوش دهند
داشتن پلی لیست هایی برای حالت های مختلف روحی می تواند برای یادگیری هر موضوعی که در حال یادگیری آن هستند بسیار کمک کننده باشد.

خود را نسبت به مباحث درسی فرزندانتان علاقه مند کنید و در آن ها غرق شوید
سعی کنید درگیر موضوعات آموزشی فرزندتان شوید و آن را به موضوعی سرگرم کننده تبدیل کنید. برای مثال اگر فرزندتان در حال یادگیری جغرافیا است درباره سفرهای خودتان و مکان هایی که تا کنون رفته اید صحبت کنید.

از نور طبیعی استفاده کنید
مغز جوانان شبیه گیاهان است، آن‌ها به نور و آب نیاز دارند تا رشد کنند. دریافت نور کافی تمرکز را بهبود می بخشد و باعث کاهش خستگی و افزایش انرژی آن ها می‌شود.

از ابزارهای مورد نیاز برای کنترل فرزندتان استفاده کنید
هنگامی که فرزندانتان در حال استفاده از اینترنت هستند، بررسی کنید که از چه برنامه هایی استفاده می کنند و همچنین مطمئن شوید که کنترل ها و فیلترهای جستجوی امن روشن باشند.

از یک تایمر یا ساعت استفاده کنید
برخی فعالیت ها از نظر زمانی حساس هستند و داشتن یک تایمر به شما اطمینان می دهد، که فرزندتان طبق ساعات برنامه ریزی شده در طول روز پیش می رود و همچنین استراحت های منظم خود را دارد.

پوشیدن لباس مناسب برای یادگیری
برای اینکه به کودکان خود کمک کنید تا در حالی که در خانه هستند تصور کنند در مدرسه حضور دارند، از آن ها بخواهید که یونیفرم مدرسه شان را بپوشند. فضای یادگیری نهایی به بهره وری فرزندتان کمک کرده و سطح استرسشان را کاهش می دهد، اما به یاد داشته باشید که آموزش در خانه ساده نیست. شما می توانید از مشاوره های مختلف کمک بگیرید، این چالش را بپذیرید، انعطاف پذیر باشید و بیشتر از همه خوش بگذرانید. حتی زمانی که همه ی کودکان قادر به بازگشت به مدرسه هستند، داشتن فضای مناسب برای یادگیری در خانه، به انجام بهتر تکالیف مدرسه فرزندتان کمک میکند. این فضا را در دسترس نگه دارید، خود شما هم می‌توانید از این فضا به عنوان یک دفتر خانگی استفاده کنید.

 

کانال تلگرامی آقا اجازه