مشاوره و پشتیبانی
نسخه جدید آقااجازه بصورت آزمایشی هم اکنون در دسترس می باشد

ورود به نسخه جدید

اهمیت گرفتن مدرس خصوصی برای قبولی در آزمون های ورودی

اهمیت گرفتن مدرس خصوصی برای قبولی در آزمون های ورودی

در سال های اخیر بحث های زیادی در خصوص استاندارد ها و روش های آموزش صورت گرفته است . بیشتر والدین در تلاش هستند که فرزندشان را در مدارس غیر انتفاعی یا نمونه ثبت نام کنند ، اما فرزندشان ابتدا باید در آزمون ورودی شرکت کرده و در صورت قبولی میتواند در مدرسه مورد نظر ثبت نام کند . زمانیکه والدین ، مدرسه ای را که می خواهند فرزندشان در آن تحصیل کند را پیدا میکنند ، قدم بعدی این است که که سطح فعلی فرزندشان در مدرسه را ارزیابی کنند و نقاط قوت و ضعفش را در نظر بگیرند . بسیاری از والدین می دانند که فرزندشان در چه درسهایی مشکل دارد ، اما یک مدرس خصوصی میتواند به آنها کمک کند که بدانند فرزندشان دقیقا در چه قسمت هایی از درس نیاز به کمک دارد. سایت های مدارس ، معمولا نمونه سوالات امتحانی را در دسترس دانش آموزان قرار میدهند و نشان میدهند که کدام قسمت ها در امتحان بیشتر حائز اهمیت هستند، که این قابلیت به والدین نشان میدهد که مدرسه چه استانداردهایی دارد و آیا فرزندشان قادر به موفقیت در آزمون ورودی آن هست یا خیر . اغلب دانش آموزان باهوش هستند ، اما اعتماد به نفس کمی دارند و یا ممکن است در یک موضوع برتری داشته اما در موضوع دیگر ، دچار مشکل باشند . عده ای از آنها ، مشکلات یادگیری خاص مانند نارساخوانی را دارند و به یک مدرس خصوصی که در این زمینه تخصص دارد نیاز دارند.
اغلب معلمان مدارس ، به والدین توصیه میکنند که فرزندانشان را به تمرین تشویق کنند، به همین خاطر والدین باید زمان و تلاش کافی برای اطمینان از اینکه فرزندشان تمرین انجام میدهد یا خیر ، اختصاص دهند نه اینکه تاکید بر انجام تمرین داشته باشند اما فرزندان را به حال خودشان رها کرده و باعث شوند که آنها علاوه بر عدم پیشرفت ، انگیزه و اعتماد به نفسشان را از دست بدهند .
ما در آقا اجازه صدها نفر از والدین را میبینیم که درخواست برای گرفتن مدرس خصوصی می کنند ، تا مطمن شوند که  فرزندشان در آزمون های ورودی بهترین عملکرد را داشته باشد .                                     زمانی که به پیدا کردن معلم خصوصی برای کمک به فرزندتان در قبول شدن آزمون ورودی فکر میکنید ، سه نکته را باید در نظر بگیرید :
۱) زمان
مهم ترین عامل زمان است . توصیه ما این است که  حداقل یکسال قبل از امتحان ورودی ، برای فرزندتان مدرس خصوصی بگیرید ، تا زمان کافی برای آماده شدن در آزمون را داشته باشند و استرس به آنها وارد نشود . یک مدرس خصوصی خوب ، روی اعتماد به نفس فرزند شما کار خواهد کرد و پتانسیل او را با فراهم کردن تکنیک‌های با ارزش مطالعه افزایش خواهد داد. اگر تدریس به صورت حضوری باشد و فرزند شما بتواند با کامپیوتر کار کند ، مدرس میتواند قسمتی از تدریس را به صورت آنلاین پوشش دهد . ما در آقا اجازه مدرسین با استعداد و مجربی داریم ، زمانی که در سایت به دنبال معلم خصوصی هستید ، کمی زمان بگذارید و پروفایل آنها را چک کنید اما مهم تر از آن به دنبال بازخوردهای دانشپذیران دیگر که قبلا با آنها کلاس داشته اند باشید . به راحتی با هر تعداد از مدرسین که می خواهید صحبت کنید و پس از توافق درباره هزینه و موارد دیگر آنها را انتخاب کنید.
۲) سوالاتی که باید از معلم خصوصی بپرسید
مهم است ایده‌ای داشته باشید که مدرس خصوصی ای که انتخاب کرده اید چگونه با فرزندتان کار خواهد کرد. برخی سوالات مهم که باید از مدرسین مورد نظر خود بپرسید عبارتند از:
*آیا آن‌ها تکالیفی برای دانش پذیران تعیین می‌کنند؟
*آن‌ها چطور می‌خواهند دروس را برای دانشپذیر جذاب کنند ؟            
*مدرسین اغلب چگونه به والدین در مورد پیشرفت دانش پذیران بازخورد ارائه می‌دهند؟
*آیا مدرس می‌تواند به مدت طولانی تدریس کند (به عنوان مثال بیش از ۳ ماه)؟
۳) به عنوان یک پدر یا مادر چگونه میتوانید به فرزند خود کمک کنید
از مدرس خصوصی بپرسید که چطور میتوانید مهارت های فرزندتان را تقویت کنید . با مدرس کودکتان ارتباط منظم برقرار کنید تا در صورت بروز مشکل از آنها راهنمایی بگیرید . همچنین بعد از هر درس با فرزندتان صحبت کنید تا ببینید آیا در مورد پیشرفتشان حس مثبتی دارند یا خیر .
 
 

کانال تلگرامی آقا اجازه