مشاوره و پشتیبانی

اهمیت یادگیری زبان های خارجی بصورت خصوصی

اهمیت یادگیری زبان های خارجی بصورت خصوصی

شاید برایتان جالب باشد بدانید تعداد افرادی که در سرتاسر دنیا حداقل به دو زبان می توانند صحبت کنند بیشتر از افرادیست که تنها یک زبان می دانند. تعداد افراد دو زبانه یا چند زبانه هر سال در حال رشد است و حالا زمان مناسبیست تا شروع به یادگیری زبانی دیگر کنید.
با این که بیشتر مردم در سرتاسر دنیا زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم یاد می گیرند، اما زبان فرانسوی، زبان آلمانی، زبان ترکی استانبولی و... نیز از اهمیت بالایی برخوردارند. منظور ما از دانستن زبان های دیگر فقط توانایی در گفتن "سلام" و این گونه صحبت های ابتدایی نیست. منظور ما درکی عمیق از زبان است. تقاضا برای کلاس های زبان روز به روز بیشتر می شود و علاوه بر کلاس های گروهی راه های مختلفی از قبیل کلاس های خصوصی یا کلاس های آنلاین هم برای کسانی که فرصت کافی ندارند وجود دارد که این امر یادگیری را آسان می کند.
امروزه مدرسین و موسسات زیادی هستند که به آموزش زبان های خارجی می پردازند اما آقا اجازه به شما روشی شخصی و متمایز را پیشنهاد می کند، شما در سایت آقا اجازه با جستجوی مدرسین در منطقه خود و فیلتر کردن بر اساس رشته تحصیلی، مکان جغرافیایی، خانم یا آقا بودن مدرس و... می توانید لیستی کامل از اساتیدی که منطبق با نیاز شما هستند را مشاهده کنید.
حدود 8 درصد از جمعیت انگلستان به زبانی غیر از زبان انگلیسی صحبت می کنند و بسیاری دیگر قادر به صحبت در زبان های مختلف هستند و این در حالی ست که زبان مادری شان انگلیسی است. این مسئله اهمیت آموزش زبان های دیگر را نشان می دهد. فراگیری زبان فرایندی سرگرم کننده است بنابراین هیچ وقت برای یادگیری زبان دیر نیست و از هر سنی می توان شروع به یادگیری آن کرد.

به مطالب زیر که توضیح دهنده 6 دلیل مهم برای یادگیری زبان های خارجیست، نگاهی بیندازید.

فرصت های شغلی بیشتر و بهتر

یادگیری زبان انگلیسی تاثیر بسیار مثبتی بر رزومه ی شما دارد و هنگام مصاحبه های شغلی شما را از بقیه افراد متمایز می کند.
سازمان های زیادی از شرکت های بزرگ گرفته تا مشاغل کوچک روزانه با کشور های دیگر سر و کار دارند که دانستن زبان مشتریان، تامین کنندگان و توزیع کنندگان در کشور های دیگر می تواند این روند را سریع تر و آسان تر کند.
تسلط کامل به زبانی خارجی می تواند در کسب شغل های بهتر بسیار کارآمد باشد و افزایش درآمد شما را تضمین کند. حتی اگر شغل شما به شکل مستقیم هم نیاز به صحبت کردن به زبان های خارجی نداشته باشد، شما می توانید با روشی خلاقانه مهارت خود را در این زمینه نشان دهید و از آن برای هرچه بهتر شدن فرآیند کارتان استفاده کنید.

تقویت عملکرد و توانایی مغز

دو زبانه یا چند زبانه بودن باعث تاثیرات زیادی در رفتار های شناختی هر فرد می شود، زیرا باعث می شود مغز شما بهتر کار کند. مطالعات متعددی نشان می دهند افرادی که می توانند با بیش از یک زبان صحبت کنند توانایی بهتری برای انجام چند کار همزمان دارند و تمرکزشان نیز در مقایسه با دیگران بیشتر است. بهبود عملکرد حافظه نیز از جمله فواید دانستن زبان های خارجی می باشد.
آثار مثبت زبان آموزی در هر سنی دیده می شود از جمله در در کودکان که باعث می شود توانایی تطبیقشان با تغییرات محیطی افزایش یابد، یا در افراد مسن که باعث کاهش فشار های روحی و روانی شان می شود.

آشنایی با فرهنگ های مختلف

اگر دوستانی دارید که به زبانی دیگر صحبت می کنند سعی کنید زبانشان را یاد بگیرید و خواهید دید که ارتباط شما به سرعت بهتر و بهتر خواهد شد. وقتی با افراد مختلف به زبان مادری شان صحبت می کنید حس خیلی بهتری را به آنها منتقل می کنید. صحبت کردن به زبانی دیگر این فرصت را به شما می دهد تا با افرادی که هرگز فکرش را هم نمی کردید صحبت کنید، آنها را ملاقات کنید و به این طریق دوست های جدیدی از فرهنگ های مختلف پیدا کنید.

بهبود وضعیت گردشگری

اگر شما می توانید به زبان دیگری صحبت کنید، سفر کردن برای شما بسیار آسان تر از دیگران خواهد شد. توانایی در خواندن نقشه ها و علائم جاده ای مانع از گم شدن شما و هدر رفتن وقت تان می شود. حتی توانایی ابتدایی در زبانی دیگر هم می تواند کمک زیادی به بهبود کیفیت سفر شما کند.
در کشور هایی که زبان اصلی آنها انگلیسی نیست اگر بتوانید به زبان محلی خودشان هر چند محدود صحبت کنید نتیجه ی خیلی بهتری خواهید گرفت. به افراد محلی نشان دهید که تلاش خودتان را برای صحبت به زبان آنها کرده اید. این کار حس دوستانه ی بسیار موثری بین شما بوجود خواهد آورد حتی اگر اشتباهات زیادی هنگام صحبت کردن داشته باشید. این امر حتی می تواند به شما در چانه زدن برای خرید کالا های ارزان تر هم کمک کند :D

لذت بردن از هنر دیگر ملت ها

برخی از بهترین آثار فرهنگی هنری به زبان هایی غیر از زبان انگلیسی تولید شده اند. توانایی در فهمیدن دیگر زبان ها این امکان را به شما می دهد که از تماشای بهترین فیلم ها، شنیدن زیبا ترین موسیقی ها یا مطالعه ی آثار مهم ادبی جهان لذت ببرید بدون این که چیزی را در دوبله یا ترجمه از دست داده باشید.

افزایش اعتماد به نفس

اگر بتوانید به زبانی غیر از زبان مادری تان صحبت کنید (حتی در حد ابتدایی) بسیار احساس موفقیت خواهید کرد و بابت تلاشی که برای یاد گیری آن زبان داشتید به خودتان افتخار می کنید. مهم نیست چقدر طول بکشد، در هر حال یادگیری یک زبان دیگر علاوه بر همه ی تاثیرات مثبتی که دارد، اعتماد به نفس شما را به شکل قابل توجهی افزایش خواهد داد. این اعتماد به نفس منجر به پیشرفت شما در زمینه مهارت های دیگر هم خواهد شد و چه بسا علاقه مند به یادگیری زبان های بیشتری شوید.
دلایل بی شمار دیگری نیز وجود دارد که به شما ثابت می کند یادگیری زبانی دیگر بسیار برایتان مفید خواهد بود، اما اگر بخواهیم همه ی آنها را نام ببریم دیگر فرصتی برای یادگیری باقی نمی ماند! با کمک سایت آقا اجازه شما از همین امروز می توانید سفر به سرزمین چند زبانه ها را آغاز کنید.
معلمان شهر خود را جستجو کرده و ویژگی های مورد نظرتان را انتخاب کنید، سپس با ارسال درخواست به مدرسین مربوطه قدم در این راه بگذارید. به همین سادگی!

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

تدریس خصوصی انگلیسی

تدریس خصوصی فرانسه

تدریس خصوصی آلمانی

تدریس خصوصی زبان عربی

تدریس خصوصی زبان ترکی استانبولی

کانال تلگرامی آقا اجازه