مشاوره و پشتیبانی

کلاس آنلاین یا مجازی چیست و آشنایی با انواع کلاس آنلاین

کلاس آنلاین یا مجازی چیست و آشنایی با انواع کلاس آنلاین

همانطور که در نوشتارهای پیشین نیز تاکید شد امروزه فضای مجازی همانطور که در دیگر عرصه های اجتماعی به شدت تاثیر گذار است در عرصه آموزش و تدریس خصوصی هم تاثیر گذار است .یکی از جنبه هایی که در فضای مجازی به شدت رو به گسترش است و اکنون حتی دانشگاه های معتبر کشور و جهان به آن روی آورده اند کلاس های آنلاین آموزشی است که مورد استقبال مخاطبان در سراسر جهان قرار گرفته است . شما با استفاده از کلاس های آنلاین در هر نقطه ای از جهان می توانید به آموزش های روز جهان و زبان دلخواهتان دسترسی داشته باشید به عنوان مثال یک ایرانی که در آمریکاست می تواند با استفاده از کلاس های آنلاین برای فرزندانش آنها را با زبان، فرهنگ و تمدن ایرانی آشنا کند بدون اینکه بعد مسافت در آن تاثیر گذار باشد. شرکت ها و سازمان ها به دنبال راه اندازی نرم افزارآموزش مجازی هستند تا از این طریق داشته های خود را به فضای مجازی ارائه و همچنین نیروهای خودشان را به روز کنند . در این نوشتار به تعریف و اقسام کلاس های آنلاین می پردازیم.

معرفی کلاس های آنلاین

کلاس آنلاین یک محیط آموزشی و یادگیری است که به شرکت کنندگان در آن آموزش از راه دور ارائه می شود و آنها می توانند در یک فضای مجازی باهم ارتباط برقرار کنند و تعامل داشته باشند. تعریف دقیقی درباره کلاس آنلاین وجود ندارد اما بهترین تعریفی که می توان درباره آن بیان کرد این است که کلاس آنلاین صرفا یک محیط آنلاین برای کلاس آموزشی است که می تواند این کلاس یک یا چنده نفره باشد .آقا اجازه با جدیدترین متدها و شیوه های روز دنیا اقدام به تشکیل کلاس های آنلاین با مدرسین منتخب کشور کرده است که با اندک تحقیق والدین، تفاوت این استارت آپ با دیگر موسسات آموزشی در فضای مجازی به خوبی نمایان می شود.

انواع کلاس آنلاین

افراد شرکت کننده در کلاس های آنلاین معمولا دانش آموزان و مدرسان هستند و از این لحاظ کلاس آنلاین به دو دسته کلاس آنلاین بدون نظارت و کلاس آنلاین با نظارت تشکیل می شود.

کلاس آنلاین بدون مدرس (ویدئو محور)

در کلاس آنلاین بدون نظارت مدرس تنها یادگیری دانش آموزان را ارزیابی میکند و گاهی اوقات اصلا مدرسی وجود ندارد که این را یک کلاس آنلاین بدون نظارت می نامند که در آن دانش آموزان با مواد آموزشی آماده شده و بدون کمک مدرس به یادیگیری می پردازند که اساسا یک دوره آموزشی الکترونیکی خصوصی است که می تواند آزمون آنلاین خودکار هم داشته باشد .در این کلاس ها معمولا یک پاور پوینت به دانش آموزان ارائه می شود تا مطالعه کنند یا یک آموزش ویدئو تماشا کنند .که از این نوع کلاس به وفور می توانیم در یوتیوب مشاهده کنیم .

کلاس آنلاین با حضور مدرس (کلاس زنده)

این نوع کلاس تحت نظارت و رهبری مدرس قرار دارد و به تعریف کلاس سنتی نزدیک تر است .در این کلاس ها درس به صورت آنلاین و در تاریخ خاصی اجرا می شود و دانش آموزان از طریق ویدیو کنفرانس در کلاس حضور دارند و در این نوع کلاس دانش آموز و مدرس می توانند در کلاس درس با یکدیگر تعامل داشته باشند.آقا اجازه با یک تیم حرفه ای و معلمان و موسسات ممتاز به تشکیل این نوع کلاس های آنلاین اقدام کرده است تا دانش آموزان و اولیای آنها به راحتی بتوانند از بهترین و به روز ترین کلاس های آنلاین با مدرسان ممتاز استفاده کنند.



مزایای کلاس های آنلاین

1- دانش آموزان در محدوده جغرافیایی که در آن زندگی می کنند محدود نمی شوند.
2- تحقیقات نشان داده است یادگیری الکترونیکی ذاتا توجه دانش آموز را بیشتر جلب می کند و ویژگی تعاملی بودن بیشتری دارد .
3- افزایش سطح مسئولیت پذیری و نظم خود جوش
4- قدرت انتخاب بیشتر موضوعات درسی در کلاس آنلاین
5- صرفه جویی در هزینه هایی مثل رفت و آمد به اموزشگاه و تهیه مسکن در شهر های دیگر برای حضور در کلاس های آموزشی
به طور کلی کلاس های آنلاین بدان معنی است که دیگر شما مجبور نیستید به کلاس بروید و این یعنی زمان کمتری را در راه ها و اتوبوس و مترو می گذرانید و زمان بیشتری را صرف تحصیل می کنید .همچنین بدون نگرانی از وضع آب و هوایی و الودگی شهر به راحتی می توانید در کلاس های خود حاضر شوید و یک پیشنهاد خوب و مطمئن برای این مزایا آقا اجازه است.

معرفی وبینار

افرادی که در فضای مجازی فعالیت دارند قطعا وبینار، سمینار آنلاین، کنفرانس آنلاین را به مراتب شنیده اند .
می خواهیم به زبان ساده این اصطلاح را تعریف کنیم. وبینار (webinar) از عبارت (web-based seminar) گرفته شده است و به کلاس، دوره و هر رویداد آنلاینی گفته می شود که در محیط وب و با استفاده از اینترنت به صورت آنلاین ، زنده ، تعاملی و دو طرفه در یک زمان مشخص برگزار می شود.
به زبان ساده تر مدرسان، دانش اموزان در یک روز و زمان مشخص در محیط وبینار آنلاین می شوند و مدرس صدا، تصویر، وایت برد یا دسکتاپش را به اشتراک می گذارد و کاربران هم به ارائه درس مدرس گوش می دهند و هر جا که نیاز بود می توانند از طریق چت باکس یا با صدا و تصویر سوالاتشان را از مدرس مطرح کنند .در وبینار هر آنچیزی که در کارگاه حضوری برای دانش آموزان وجود دارد فراهم است .وبینار یا کنفرانس یا سمینار زنده دارای مزایای زیادی است از جمله اینکه این جلسات ضبط می شود و اگر مخاطب حتی نتواند به جلسه آنلاین برسد می تواند پس از برگزاری کلاس از فایل ضبط شده استفاده کند .
وبینارها به صورت مجازی از طریق نرم افزارهای ویدئو کنفرانس اجرا می شوند، بنابراین یکی از روش های جذاب و پویا برای انتقال اطلاعات به مخاطبانی است که از لحاظ جفرافیایی در مناطق مختلف پراکنده هستند.

سرویس رایگان کلاس آنلاین و وبینار برای نخستین بار در ایران

این سرویس جذاب و پرطرفدار معمولا دارای یک مشکل اساسی برای کاربران است و آنهم هزینه نسبتا زیاد آن است که امروز مدرسان تقریبا بین 50 تا 100 هزار تومان برای استفاده از این فضا هزینه کنند که لاجرم این هزینه بر شهریه کاربران و دانش آموزان اضافه می شود. اما آقا اجازه این مشکل کاربران را با اقدامی در جهت رشد و ارتقای سطح علمی جامعه حل کرده است. استارت آپ آقا اجازه برای نخستین بار در ایران سرویس کلاس آنلاین و وبینار را به صورت رایگان در اختیار همه قرار داده است تا گامی بلند در جهت رشد و تعالی علمی جامعه برداشته شود و دیگر زمان و مکان مانعی برای دسترسی به یافته های علمی و درسی نباشد و این مانع بزرگ با استفاده رایگان از این سرویس از پیش روی دانش آموزان برداشته شود تا آنها بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی به راحتی از اساتید و مدرسان حرفه ای بهره ببرند.


کانال تلگرامی آقا اجازه