مشاوره و پشتیبانی
نسخه جدید آقااجازه بصورت آزمایشی هم اکنون در دسترس می باشد

ورود به نسخه جدید

ویژگی های یک معلم ریاضی خوب چیست

ویژگی های یک معلم ریاضی خوب چیست

در ریاضی دبیرستان، آنچه در سطح ریاضی دانش آموز تفاوت ایجاد می کند، اغلب توانایی ذاتی آن‌ها در ریاضی نیست، بلکه کیفیت دستورالعمل و راهنمایی‌هایی است که دریافت می‌کنند.
 در این مقاله ویژگی های یک معلم ریاضی مناسب را برایتان ارايه کرده ایم. به خاطر داشته باشید که اینها تنها ویژگی‌هایی نیستند که باید داشته باشند، اما آن دسته از ویژگی هایی که باید به طور معمول در زمان گرفتن یا رزرو جلسه تدریس با یک مدرس به آنها فکر کنید را در اینجا برای شما فراهم نموده ایم.
۱. یک مدرس ریاضی خوب اطمینان حاصل می کند که دانش آموز فقط مفهوم را نمیداند بلکه آن را درک می کند
درک مطلب زمان بیشتری نسبت به یادگیری میبرد و شامل کنار هم چیدن اطلاعاتی است که پیشتر یاد گرفته اید. برای مثال، شما می‌دانید زمانی که باران می بارد هوا مطلوب نیست، اما ممکن است ندانید که چرا این اتفاق می‌افتد. یادگیری این که چگونه بارش باران اتفاق می افتد و چگونه بر شرایط آب و هوایی تاثیر می‌گذارد، کلید اصلی درک علت نامطلوب بودن هواست. همچنین شما ممکن است یک متنی که به زبانی غیر از زبان مادریتان است را تشخیص دهید و با نگاهی اجمالی از بخشهای ارائه شده در آن مطلع شوید، اما تا زمانیکه کمی وقت برای مطالعه متن اختصاص ندهید، آن را درک نخواهید کرد.
۲. یک معلم خصوصی خوب به دانش آموز درس می دهد نه اینکه فقط جزوه درسی را در اختیارشان قرار دهد
این به این معنا نیست که مدرس در ارائه جزوه، مطالب کتاب درسی را نادیده می‌گیرد. آن‌ها ضعف های دانش آموز را تشخیص می‌دهند و از ابزارهایی برای برطرف کردن این ضعف ها بهره می‌برند که تنها یک محیط آموزشی خصوصی امکان پذیر می‌سازد. آموزش خصوصی ریاضیات به مدرس این امکان را می‌دهد که به روش درست و با روند و سرعتی مناسب برای دانش آموزان تدریس کند. مدرسین خصوصی آنلاین سبک یادگیری دانش آموزان خود را شناسایی کرده و نحوه ارائه دروس را براساس آن تنظیم می‌کنند.
۳. یک مدرس ریاضی خوب مدام از دانش آموز سوال میپرسد
زمانی که یک معلم ریاضی در سطح عالی را تصور می‌کنید، احتمالا به کسی فکر می‌کنید که می‌تواند به هر سوالی پاسخ دهد، اما این نیز مهم است که معلم ریاضی ای بگیرید که پرسش از دانش آموز برای او حائز اهمیت است. آن‌ها برای اینکه متوجه شوند چرا دانش‌آموز به دنبال کمک بیشتر است، باید سوالاتی بپرسند تا دریابند کدام قسمت های درس ریاضی برای دانش آموزان بسیار چالش برانگیز هستند و کدام قسمت ها آسان ترین و در نهایت براساس آن به ارائه درس‌هایی که دانش آموز برای یادگیری مطلب جدید به آن نیاز دارد بپردازد.
 
 
 
 

کانال تلگرامی آقا اجازه