مشاوره و پشتیبانی

مهمان ویژه این هفته آقا اجازه، جناب آقای سید محمد طباطبائی مدرس حوزه حسابداری کسب و کار

مهمان ویژه این هفته آقا اجازه، جناب آقای سید محمد طباطبائی مدرس حوزه حسابداری کسب و کار

جناب آقای سید محمد طباطبائی دارای مدرک کارشناسی ارشد حسابداری-حسابرسی از دانشگاه مازندران بوده و بیش از 10 سال فعالیت حرفه ای در حوزه ی مالی، حسابداری و حسابرسی است. همینطور ایشان عضو بنیاد ملی نخبگان، انجمن حسابداران خبره ایران، انجمن حسابداری ایران و انجمن حسابرسی ایران نیز می باشد. آقای طباطبایی از اساتید مجرب آقا اجازه است و در حال حاضر به برگذاری کلاس های پیشرفته حسابداری در آقا اجازه مشغول می باشد.


لطفا خلاصه ای از فعالیت های آموزشی خودتان را شرح دهید


در طی 5 سال عملیات حسابرسی در مؤسسه تدوین و همکاران ( نماینده ی رسمی و انحصاری E&Y در ایران ) بنده 85 کمپانی بزرگ داخلی و خارجی رو حسابرسی کردم و بطور مثال می تونم به دیجی کالا، دارو سازی عبیدی، شرکت عوجان ایرانیان ( Rani )، شرکت فرانسوی دنون سحر ( Dannet )، شرکت انگلیسی قوطی آلومینیوم کاوه ( تولید کننده تمامی قوطی های نوشیدنی ها در کشور )، شرکت اتو شاسی فرانسه، شرکت پترو پارس ایران ( بزرگ ترین پیمانکار و تنها پیمانکار دست اول شرکت ملی نفت و گاز ایران)، شرکت فیلیپس ایران ( PHILIPS )، تمامی استارتاپ های شرکت نوین اندیسان سرآوا پارس ( بزرگ ترین هلدینگ سرمایه گذاری استارتاپی ایران و مالک کارخانه نوآوری تهران )، پتروشیمی مبین ( تنها تأمین کننده یوتیلیتی پتروشیمی های عسلویه ) و بسیار شرکت های دیگر و بعد از اون هم مدیر مالی زورق ( Zoraq ) بعنوان اولین رزرواسیون آنلاین ایران که جدی ترین رقیب علی بابا در این حوزه بود شدم و تجربه اولین تلفیق استارتاپی در ایران رو که تلفیق علی بابا و زورق بود رو داشتم.بازم بخوام بگم بعد از اون مجموعه SMT&co. رو ایجاد کردم و به شرکتها و موسسات اقتصادی با استفاده از نیروهای مالی ام خدمات تخصصی و حرفه ای مالی و حسابداری می دادم ولی بعد از اون به گروه گسترش نوآوری دیموند ( بزرگترین شتابدهنده ایران و نماینده Plug & Play در ایران) شدم و عملیات این شرکت و بیش از 20 استارتاپ و شرکت دانش بنیان رو با استفاده از کارآموزانی که به اختیار گرفتم با کیفیت مطلوب و کاملا استاندارد به انجام رسوندم و در حال حاضر هم مدیر عامل گروه مالی سام محاسب طبا (SMT Financial Group) هستم. در طی این مدت بنده در حوزه حسابداری شرکت های تجارت الکترونیک به میزان زیادی متخصص شدم و قدرت تجزیه و تحلیل ارسال و دریافت داده های خام رو بصورتی که هوشمندانه بر سیستم های حسابداری اثر گذار باشه کسب کردم.


در حال حاضر در چه سازمانی مشغول فعالیت هستید


بنده در گروه مالی سام محاسب طبا تعدادی کارآموز بدون سابقه کاری و تجربه از دانشگاه های غیر مطرح در سطح کشور رو به کار گرفته و اموزش حرفه ای روی این افراد را بکار گرفته و در حال حاضر این افراد تبدیل افرادی ارزشمند با تسلط کافی در این حوزه و نکته جالب اینه که در مدت زمان کوتاه به این نقطه رسیدند، که البته این مهم نتیجه دقت، تلاش و پشتکار این عزیزان بوده. علاوه بر این احساس کردم باید به حرفه ی خودم و افراد جدیدالورود به این حرفه کمکی کنم بع همین دلیل 2 دوره برای " حسابداری ویژه بازار کار برگزار کردم و واقعا نتایج مطلوبی رو دریافت کردم. متوجه شدم که چقدر دانشجویان و علاقه مندان برای ورود به بازار کار از روی نا آگاهی منابع مالی و زمان پر ارزششون رو به هدر دادن و در آموزشگاه های غیر معتبر اقدام به طی نمودن یک یا چند دوره نموده و بدون دریافت هیچ نتیجه ای بیشتر دل زده شده اند. به همین خاطره بزودی تصمیم دارم بصورت خیلی جدی این آموزش هارو ادامه بدم و کمکی بکنم به این حرفه و افراد علاقه مند در این حرفه.اگر به دوره های مالی گروه مالی سام محاسب طبا در سامانه آقا اجازه رجوع بفرمایید، دوره ها بصورت فشرده و با فرض این برگزار شده که تمامی افراد شرکت کننده از هوش حسابداری ذاتی مطلوبی بهره مند هستند و اصلا و ابدا دوره را به لحاظ زمانی بسیط نکردم.


ارزیابی شما از آموزش یا تدریس خصوصی بر اساس موضوع آموزشی خود در کشور چیست؟


حقیقت امر اینست که بنده اولین تجربه ام با آقا اجازه و با یک دوره نحوه ی تهیه ی صورتهای مالی و تجزیه و تحلیل آن شروع کردم و اولین آموزش را با مدیر مالی یک مجموعه خارجی داشتم این دوره یک جلسه بود و صرفا رفع اشکال بود برای ایشون، ولی انقد مطالب برای ایشون جذاب بود که بجای اینکه حق الزحمه یک جلسه رو پرداخت کنه 2 جلسه ی دیگه هم ثبت نام کرد و صرفا بهای این دوجلسه رو بدون برگزاری هیچ کلاسی واریز کرد. با گفتن این خاطره میخواستم بگم ارزیابی من با توجه به تدریس هایی که داشتم صرفا یک جمله ست " نهایت کیفیت مطالب در عین ساده گویی و مختصر گویی " و مطمئن هستم که فید بک های آتی از کلاس هایی که قراره برگزار بشه خیلی مثبت و عالی خواهد بود.


دلیل علاقه مندی شما به تدریس ؟


علت اینکه من تدریسش رو دوست دارم اینه که توی تدریس دانشم رو با دیگران به اشتراک میزارم و شاهد پیشرفتشون میشم و این امر باعث ایجاد حال خوب در من میشه.


مهمترین مباحث آموزشی که در کلاس های تدریس خصوصی شما مطرح میگردد چیست ؟ (موارد کیفی برگذاری کلاس های شما)


تمامی مواردی که در دوره های آموزشی من مطرح میشه مهم اند و بصورت رشته وار به هم متصل اند و اگه کسی در حرفه ی ما این موارد رو ندونه خیلی کار سختی در ادامه مسیر حرفه ای و رشد روز افزون خواهد داشت.


نحوه آشنایی شما با سامانه آقا اجازه و تجربه شما در همکاری با این سامانه چیست؟


من مشاور مالی، مالیاتی آقا اجازه هم هستم و در طول مدت همکاری با این مجموعه و آشنایی با مدیران و گروه پشتیبانی و نرم افزاری حرفه ای این مجموعه علاقه مند به همکاری به صورت برگزاری کلاس های آموزشی با این مجموعه نموده ام.


یک جمله کوتاه با دانشپذیران


اگر دانشپذیران عزیز بصورت کامل و با علاقه در دوره های اموزشی این جانب شرکت کنند میتونن به جای طی کردن پله های ترقی، سوار آسانسور ترقی بشین، و مسیر سخت و طولانی آموزش تا حرفه ای شدن رو با ساده ترین، درست ترین و سریع ترین روش ممکن طی کنند.


لطفا در صورت امکان یکی از مباحث آموزشی در رشته خود را به صورت خلاصه اعلام کنید


خب در نظر داشته باشین که عموم استاید هر آنچه را که شما طلبکار هستین رو "بدهکار" می نامند و معنی می کنند و هر آنچه که بدهکار هستین و جزو دیون شماست رو "بستانکار" می نامند و معنی می کنند. این در صورتیه که بدهکار و بستانکار صرفا یک مفهوم پذیرفته شده هستش مثل سلام و خدا حافظ. خب اینجا باید بدونیم که با وجود این مفاهیم از اونها چه استفاده هایی میشه؟ چون حسابداری یک سیستم دوطرفه هستش، این ابزار و مفهوم به ما کمک می کنه تا طرف های حسابداریمون رو بتونیم از هم دیگه تفکیک کنیم. این طرف ها چه چیز هایی اند ؟ دارایی ها و هزینه ها که ماهیتا بدهکار ذکر میشن و بدهی ها، حقوق صاحبان سهام و درآمد ها که بستانکار ذکر میشن. " میگن ماهیت حساب های دارایی ها بدهکار است " معنی این جمله این است که افزایش در این حسابها در قسمت بدهکار می بایست درج شود و کاهش از اونها در قسمت بستانکار و عملا همیشه باید کفه ی ترازوی قسمت بدهکار از قسمت بستانکار سنگین تر باشه تا مانده ی ما پس از کسر جمع بدهکار ها از بستانکار ها، بشه یک عدد در قسمت بدهکار.حالا از اون طرف بگیم، " میگن ماهیت حساب های بدهی ها بستانکار است " معنی این جمله اینه که افزایش در این حسابها در قسمت بستانکار می بایست درج بشه و کاهش از اونها در قسمت بدهکار و عملا همیشه باید کفه ی ترازوی قسمت بستانکار از قسمت بدهکار سنگین تر باشه تا مانده ی ما پس از کسر جمع بستانکار ها از بدهکار ها، بشه یک عدد در قسمت بستانکار. اگه کسی درک نکنه بدهکار و بستانکار رو طبیعات نمیتونه حسابداری رو انجام بده. فک میکنم تا همینجا کفایت کنه.


کلام آخر با دانشپذیران


اگر میخواهید موفق باشید، فارغ از اینکه در چه دوره ای شرکت میکنید یا چگونه دانشتون رو افزایش میدین، باید بدونین که تلاش و پشتکار و خستگی ناپذیری در حرفه حسابداری حرف اول رو میزنه. بدونین که درآمد فوق العاده ای میتونین بعد از طی یک گذر زمان منطقی حاصل کنین. اما همیشه یادتون بمونه که اگر 3 عامل اول رو در زندگی حرفه ایتون نذاشتع باشید، موفقیت شما روز افزون نبوده و باید در یک خط مستقیم زندگی کنید و جای پیشرفتی برای شما وجود نداره. با توکل به خدا شروع کنید و من هم براتون آرزوی رشد و تعالی دارم.


صفحه پروفایل آقای طباطباییگروه مالی سام محاسب طبا

کانال تلگرامی آقا اجازه