مشاوره و پشتیبانی
نسخه جدید آقااجازه بصورت آزمایشی هم اکنون در دسترس می باشد

ورود به نسخه جدید

راهکار های مدیریت زمان در آزمون ها

راهکار های مدیریت زمان در آزمون ها

هنگامی که در حال شرکت در امتحانات زماندار هستید، زمان در حال گذر است. اگر تمام سوالات مربوط به زمان اختصاص‌ داده ‌شده را جواب ندهید، ممکن است نتیجه دلخواهتان را بدست نیاورید. در این مقاله راهکار هایی  وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا در آزمون های زمان دار، وقت کم نیاورید.
* زمان را در طول امتحان دنبال کنید
یک ساعت مچی همراه خود داشته باشید و از زمان خود هوشمندانه استفاده کنید. تعداد سوالات را بشمارید و زمان را بر اساس آنها تقسیم کنید. به این ترتیب، شما می توانید میزان زمان را برای هر سوال تعیین کنید. برای مثال، اگر زمان امتحان شما دو ساعت است و دارای شصت سوال چهارگزینه ای است، شما دو دقیقه زمان برای پاسخ به هر سوال در اختیار دارید. همین کار را برای سوال های تشریحی نیز انجام دهید. حتی با اینکه برخی سوالات ممکن است از بقیه سخت تر باشند شما نباید زمان بیشتری به آنها اختصاص دهید.
* ابتدا به سوالات ساده تر پاسخ دهید
به طور روزنامه وار سوالات را بررسی کنید و اول به سوالات ساده تر پاسخ دهید. اگر پاسخ را نمیدانید، پاسخ هایی که میدانید اشتباه هستند را خط بزنید. زمانتان را برای یافتن پاسخ هدر ندهید، و به سوالات بعدی بپردازید. ممکن است گاهی اوقات، پس از چند دقیقه زمانی که در حال خواندن سولات دیگر هستید پاسخ را بدست آورید. سوالی که پاسخش را نمیدانید، با یک ستاره علامت بزنید و پس از پاسخ به بقیه سوالات به آن رجوع کرده و پاسخ را یادداشت نمایید، زیرا ممکن است در این صورت زمان کافی برای بازگشت به سوال و پاسخ به آن را پیدا کنید.
 *موارد خواسته شده را به ترتیب مناسب قرار دهید                                                                               
اگر در حال شرکت در یک آزمون درک مطلب هستید، ابتدا سوال را نگاه کنید و سپس داستان را بخوانید. بدین صورت، شما می‌توانید پاسخ را به جای اینکه مجبور شوید برگردید و دوباره متن را بخوانید و پیدا کنید. پنج دقیقه از زمان را برای علامت زدن پاسخ هایی که از آنها اطمینان دارید در برگه سوال اختصاص دهید.و در نهایت هم پنج دقیقه پایانی را برای انتقال پاسخها به پاسخنامه قرار دهید و مطمئن شوید که در وارد کردن آنها اشتباهی نکرده باشید.
 *تمرکزتان را حفظ کنید
حتی اگر در امتحان به زمان نگاه می‌کنید، در مورد آن فکر نکنید. از خیال‌بافی اجتناب کنید و به دیگر افراد حاضر در جلسه امتحان، برای اینکه بدانید کجای امتحان هستند و چه کاری میکنند توجه نکنید. به طور کامل به سوالات و موارد خواسته شده تمرکز کنید تا آزمون را در زمان اختصاص‌داده‌شده به اتمام برسانید.
*آماده باشید
آماده بودن به این معنا نیست که مداد یا خودکار کافی به همراه داشته باشید. دقت کنید که موضوع و سوالات قبلی را مطالعه و بررسی کرده باشید، به این دلیل که اگر بدانید سوال را خوب می‌شناسید، احساس اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و احتمالا نمره بیشتری را کسب خواهید کرد.
*ذهن خود را پر انرژی نگه دارید
شرکت در آزمون‌های زمان‌دار، یک ورزش برای مغز است. صبحانه خوبی بخورید و قبل از امتحان آب بنوشید. هم غذا و هم آب، به سلول‌های مغز انرژی می‌دهند. با این هفت راهکار، شما هم به لحاظ ذهنی و هم از لحاظ فیزیکی برای ماراتن یک آزمون زماندار آماده هستید. بنابراین خونسردی و تمرکز خود را حفظ کنید.

کانال تلگرامی آقا اجازه