مشاوره و پشتیبانی

تدریس خصوصی در منزل بهتر است یا در آموزشگاه

تدریس خصوصی در منزل بهتر است یا در آموزشگاه

یکی از نگرانی های خانواده ها در جامعه امروزی و شلوغ ما این است که فرزندانشان را از خطرهایی که در جامعه وجود دارد به طور جدی دور نگه داشته و بهترین شرایط را برای رشد و تعالی عزیزانشان داشته باشند. این مهم در شرایط کنونی بسیار سخت به نتیجه می رسد و بحث آموزش که امروزه مهمترین دغدغه خانواده ها و دانش آموزان است نیز از آن مستثنی نیست. تدریس خصوصی و شیوه های آن یکی از دغدغه های مهم خانواده هاست و سوالی که همیشه به ذهن متبادر می شود این است که آیا تدریس خصوصی در منزل بهتر است یا تدریس خصوصی در آموزشگاه ها. قطعا هر یک از این دو شیوه معایب و مزایای خاص خود را دارد و اکنون به صورت اجمالی به هر دو شیوه تدریس خصوصی در آموزشگاه و خانه می پردازیم و نتیجه گیری را به شما خوانندگان محترم می سپاریم.

تدریس خصوصی در آموزشگاه

تدریس خصوصی در آموزشگاه ها امری رایج در جامعه کنونی ماست که معمولا کلاس های این آموزشگاه ها به صورت نیمه خصوصی و چند نفره برگزار می شود. در این شیوه معمولا چون آموزشگاه ها نزدیک به محل سکونت دانش آموزان نیست آنها معمولا باید مسافت زیادی را طی کنند و هزینه حمل و نقل را هم به هزینه های حضور در آموزشگاه اضافه کنند و در محیطی جدید و با چند نفر از هم سن سال های خود یا افرادی که دارای سن های به مراتب بیشتری هستند هم کلاس شوند که این اتفاق می تواند تبعات اجتماعی زیادی برای دانش آموز به همراه داشته باشد. در کلاس های آموزشگاه ها معمولا چون نظارت کافی بر مسائل اجتماعی و اخلاقی دانش پذیران وجود ندارد احتمال اینکه مشکلات اجتماعی و اخلاقی برای آنها و خانواده هایشان به وجود بیاید زیاد است.
حضور همزمان چند نفر در کلاس های نیمه خصوصی آموزشگاه ها علاوه بر مزایایی که می تواند داشته باشد دارای معایبی نیز هست. این کلاس ها معمولا چون مانند کلاس های درس مدرسه برگزار می شود آن تمرکز لازم را دانش آموزان ندارند. با توجه به اینکه هم اکنون مدارس ما خود اقدام به برگزاری این نوع کلاس ها می نمایند و دوره های تقویتی برای دانش آموزان برگزار می کنند فرستادن دانش آموز به کلاس های تدریس خصوصی در آموزشگاه ها مفید به فایده به نظر نمی رسد چون اگر قرار بود نتیجه ای از این گونه کلاس ها حاصل شود در همان کلاس های مدارس نتیجه حاصل می شود با این تفاوت عمده که در کلاس های آموزشگاه، نظارتی جدی وجود ندارد و خانواده ها شناختی نسبت به حاضران ندارند و احتمال بروز هر گونه ناهنجاری های اجتماعی در کمین دانش آموزان است.

تدریس خصوصی در منزل

تدریس خصوصی در منزل و مهیا شدن این شرایط در منزل بسیاری از مخاطرات اجتماعی را از بین می برد و از همه مهمتر تمرکز دانش آموز برای یادگیری را به شدت افزایش می دهد هرچند برخی معتقدند که دانش آموز در منزل به علت شرایطی که وجود دارد نمی تواند به یادگیری بپردازند و حواسش پرت می شود اما باید بدانیم یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذاری در یادگیری سازگاری دانش آموز با محیط و معلم است و زمانی که فرد در خانه و اتاق خود به امر یادگیری می پردازد قطعا سازگاری بهتری داشته و نتیجتا یادگیری را تسهیل و نتیجه را مطلوب تر می کند و با کمی تدبیر می تواند مواردی که باعث حواس پرتی دانش آموز می شود را برطرف کرد. اما یکی از معایبی که تدریس خصوصی در منزل دارد همانطور که در نوشتارهای قبل نیز تاکید کردیم آن است که خانواده ها و والدین دانش آموز نتوانند انتخاب خوبی داشته باشند و توانایی شناسایی یک مدرس توانا را برای تدریس نداشته باشند که البته وب سایت آقا اجازه این مورد را با داشتن کادری مجرب در انتخاب مدرسان به طور کامل رفع کرده است.
به نظر می رسد خانواده ها درصورتی که امکان تدریس خصوصی در منزل برایشان مهیا باشد و هزینه های آن هم مقرون به صرفه باشد از این شیوه استقبال بهتری خواهند داشت زیرا هم فرزندانشان را از خطرات محیطی تا حدودی حفظ می کنند و هم از نظر هزینه ها برای آنها مقرون به صرفه است و این امکان به راحتی در سایت آقا اجازه وجود دارد تا با مقایسههزینه های تدریس خصوصی تصمیمی مقرون به صرفه بگیرند که هم از نظر اقتصادی و هم از نظر کسب نتیجه و کارآمدی تصمیمی مدبرانه محسوب شود .

کانال تلگرامی آقا اجازه