مشاوره و پشتیبانی
نسخه جدید آقااجازه بصورت آزمایشی هم اکنون در دسترس می باشد

ورود به نسخه جدید

نکات مهم برای آماده سازی دانش آموزان در آزمون های ورودی

نکات مهم برای آماده سازی دانش آموزان در آزمون های ورودی

امتحانات ورودی میتوانند استرس شدیدی را به والدین وارد کنند و همه جا هستند . آن‌ها توسط برخی مدارس خصوصی ، آموزشگاه های زبان و دانشگاه‌ها استفاده می‌شوند. به همین علت بسیاری از کودکان و دانش آموزان در این شرایط که دیگران بیشترین انتظار موفقیت را از آنها دارند فشار زیادی را تحمل میکنند .به هر دلیلی که دانش آموزان قصد شرکت در آزمون ورودی را دارد ، همیشه قدم هایی وجود دارند که میتوانند برای آماده سازی آنها و تضمین یک نتیجه موفقیت آمیز برداشته شوند. ما در آقا اجازه میدانیم که آزمون های ورودی میتوانند برای دانش آموزان و والدین استرس زا باشند اما با کمی کمک و تشویق ، دیگر تجربه وحشتناکی نخواهند بود . ما در این مقاله لیستی از شش نکته مهم آماده کرده ایم ، تا به فرزندتان کمک کنیم که به بهترین شکل ممکن برای امتحانات آماده شود .
۱ . یک برنامه مطالعاتی تنظیم کنید
دادن زمان کافی به فرزندتان برای آمادگی در آزمون ورودی به طور خودکار کمی استرس را از آنها دور خواهد کرد. زمانیکه تاریخ امتحانی را میدانید ، آنرا در تقویم خود علامت بزنید و روزهایی را با فرزند خود برای مطالعه مشخص کنید. البته دانش آموزان نباید زمان فعالیتهای فوق برنامه خود را برای مطالعه برای آزمون ورودی صرف کنند. تنها میزان مشخصی از زمان را در هفته برای مطالعه عناوین خاص ، تقویت اعتماد به نفس آنها و رفع هرگونه مشکل اختصاص دهید. آزمون‌های ورودی نیازی به زمان زیادی برای مطالعه ندارند . اگر شما چند ماه جلوتر برنامه‌ریزی کنید و همچنین بسته به قابلیت‌های فرزندتان حداکثر سه‌ تا چهار روز در هفته زمان برای اختصاص دادن به مطالعه برای آزمون باید کافی باشد .
۲. آزمون های قبلی را مرور کنید و بر روی مشکلات تمرکز کنید
برنامه‌ریزی برای اینکه فرزندتان چه چیزی برای مرور نیاز دارد نیز موردی مهم است که باید در نظر گرفته شود. عناوین و موضوعاتی را که ممکن است در امتحان مطرح شوند را در نظر بگیرید و سعی کنید آن‌ها را سازماندهی کنید ، تا ابتدا بر روی بخش‌های سخت‌تر تمرکز کنید. بهتر است که بر روی موضوعاتی تمرکز کنید که فرزندتان بیشتر در آنها مشکل دارد تا هم اعتماد به نفسش افزایش پیدا کند و هم اینکه چالش های پیش رویش را پشت سر بگذارد.مرور امتحانات قبلی ، میتواند راه خوبی برای آماده سازی دانش آموزان برای امتحان پیش رو باشد. امتحانات قبلی ، دانش آموز را در آشنایی با سبک سوالات ، مدت زمانی که آنها برای هر سوال باید اختصاص دهند و نوع جوابی که معلم انتظار دارد کمک میکند.
۳. از معلم خصوصی کمک بگیرید
یک معلم با تجربه ، فرزند شما را تشویق خواهد کرد که در زمان آمادگی برای آزمون ورودی ، احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد . آنها نمونه سوالات امتحانی را آماده دارند و تکنیکهای زیادی را برای حل و آموزش آنها به فرزندتان و تفهیم موضوع میدانند. پیدا کردن مدرس خصوصی مناسب برای کودکتان ، بسیار مهم است . آقا اجازه به شما کمک میکند که بهترین و مناسب‌ترین معلم را برای فرزند خود پیدا کنید.  ما همه مدرسین موجود در نزدیکی شما را لیست خواهیم کرد، به شما جزئیات صلاحیت و تجربه آن‌ها و همچنین امتیاز ها و نظرات ثبت شده درباره آن‌ها را ارائه خواهیم داد.
۴. با افراد دیگر مشورت کنید
مشورت با دیگران نیز ، در هنگام آماده شدن برای امتحانات ورودی ایده خوبی است. آیا فرزند شما با کسی که قبلا در آزمون ورودی شرکت کرده است ، صحبت کرده تا اطلاعاتی در مورد آنچه که می‌تواند انتظار داشته باشد و اینکه چه نوع سوالاتی مطرح می‌شود ، دریافت کند ؟. با معلم فرزندتان صحبت کنید تا درباره ایجاد بهترین آمادگی ممکن برای فرزندتان مشورت انجام دهید و با مدرس خصوصی او در مورد آزمون های قبلی فرزندتان و ارائه هر گونه پیش بینی درباره امتحان ورودی صحبت کنید.
۵ . بدانید که فرزندتان با چه روشی بهتر یاد می گیرد
سبک های مختلفی برای یادگیری فرزند شما وجود دارد . هر چه یک سبک یادگیری برای فرزندتان مناسب تر باشد ، شما از پیشرفت بیشتر و راحت تر فرزندتان مطمئن تر خواهید شد. سه سبک پایه یادگیری وجود دارد :
یادگیری تصویری : کسانی که از یادگیری تصویری بهره میبرند ، میتوانند تصاویری را درست در زمانی که ظاهر میشوند در ذهن خود ترسیم کنند و زمانی که چیزی نوشته می شود ، یا عکس یا فیلمی نگاه میکنند بهتر آنها را یاد بگیرند .
یادگیری صوتی : افرادی که از یادگیری صوتی بهره میبرند ، مطالب را زمانی که به آنها گوشی میدهند ، بهتر یاد میگیرند و همچنین با صحبت و سخنرانی نیز ، بهتر آنها را به یاد می آورند.
یادگیری حرکتی : افرادی که از یادگیری حرکتی بهره میبرند ، مطالب را از طریق ارتباط ، حرکت ، جستجو و لمس فیزیکی پدیده های اطرافشان یاد میگیرند.
۶. استرس را از خود دور کرده و تکنیکهای آرامش بخشی را تمرین کنید
حفظ آرامش ، یک نکته مهم برای تمام آزمون‌ها است و استرس می‌تواند جنبه های منفی زیادی همراه با خود داشته باشد. اگر کودک شما احساس منفی زیادی دارد ، سعی کنید با او صحبت کنید ، تشویقش کنید ، به او انگیزه ببخشید و یک نگرش مثبت را ایجاد کنید؛ این موضوع درباره گذر از امتحان نیست ، بلکه درباره نهایت تلاش و پذیرش تمام نتایج آن است. استراتتژی هایی را با فرزندتان ایجاد کنید که به او کمک می‌کند در طی امتحان بر برخی موانع غلبه کند. گذر از سوالات دشوار و چالش برانگیز و بازگشت مجدد به آن‌ها یک نکته ای عالی است . نکته مهم دیگر، خواندن همه سوالات قبل از خواندن متن است تا دانش آموزان بدانند که باید به دنبال چه اطلاعاتی باشند و مطمئن شوند که همه ی گزینه های پاسخ را قبل از انتخاب ، بررسی کرده اند . اطمینان حاصل کنید که فرزندتان چه در زمان مرور درس و چه در زمانی که استراحت کوتاهی انجام میدهد که تمرکز خود را حفظ کند ، خواب کافی داشته باشد. راه‌هایی برای سرگرم کننده کردن مطالعه از جمله بازی کردن با والدین یا مربی، انجام برخی از موضوعاتی که آن‌ها مطالعه می‌کنند، کدگذاری رنگی ، یادداشت با آن‌ها و یا حتی ساختن ویدیو سرگرم‌کننده برای مرور و توضیح برخی موضوعات خاص که ممکن است برای آنها چالش برانگیز باشد ، پیدا کنید.
نتیجه گیری
آزمون‌های ورودی می‌توانند استرس زیادی را به اغلب دانش آموزان وارد کنند ،  اما دنبال کردن نکات گفته شده در بالا می‌تواند یک فرایند آماده‌سازی هموارتر و یک دانش آموز شادتر را تضمین کند؛ که البته یک دستورالعمل عالی برای موفقیت است. مهم نیست که کودک شما در امتحانات ورودی چه کاری انجام می‌دهد، همیشه مهم است که به تلاش آن‌ها توجه کنید و آن‌ها را بدون در نظر گرفتن موفقیت یا عدم موفقیتشان تشویق کنید ؛ دانش آموزان نباید احساس کنند که در چیزی شکست‌ خورده اند.
 
 

کانال تلگرامی آقا اجازه