مشاوره و پشتیبانی
نسخه جدید آقااجازه بصورت آزمایشی هم اکنون در دسترس می باشد

ورود به نسخه جدید

ذهن کودک خود را برای رسیدن به موفقیت آموزش دهید

ذهن کودک خود را برای رسیدن به موفقیت آموزش دهید

برای بهبود حافظه و IQ می دانیم که مغز ما به دو قسمت اصلی تقسیم شده است. بخش چپ مغز، به فعالیت‌های متوالی اختصاص دارد و به عنوان بخشی منطقی در نظر گرفته می‌شود، در حالی که سمت راست مغز انسان دارای خلاقیت، تخیل و قدرت درک و شهود است. ما از دوران کودکی به روش‌های خاصی برای رفتار، مطالعه، خوردن، واکنش، که در هر منطقه جغرافیایی متفاوت است و وابسته به پیشینه فرهنگی آن منطقه تعلق دارد، آموزش میبینیم . همچنین می‌دانیم که برای توسعه یا آموزش هر بخش از بدن، ما باید تلاش بیشتری کنیم و عملکرد آن را افزایش دهیم. به همین ترتیب اگر می‌خواهیم مغز ما به خوبی عمل کند و حداکثر بهره‌وری را داشته باشد، باید آن را آموزش دهیم.
چگونه مغز را آموزش دهیم؟
برای توسعه و افزایش بهره‌وری ارگان بسیار حیاتی بدن، که همان مغز است، باید به کودکانمان کمک کنیم تا از همان ابتدا از هر دو بخش چپ و راست مغز استفاده کنند. این بسیار شگفت‌آور است که در واقع ما از مقدار بسیار کمی از توانایی مغز که در دسترس مان استفاده می‌کنیم. این احتمالا به این دلیل است که روشی که سیستم آموزشی ما طراحی شده‌است، تمرکز بیشتری بر روی فعالیت‌های نیم‌کره چپ می‌کند و به ندرت از قابلیت های مناسب مغز استفاده می‌کند.
مهم‌ترین عامل در رشد مغز کودک، تلاش شما و هر فرصت ممکنی است که برای موفقیت، به کودکان خود می‌دهید. نیازی نیست که اطراف کودک خود را پر از کتاب های مختلف و هدیه کنیم، تنها کاری که ما نیاز داریم انجام دهیم این است که هر کاری را با کمی آگاهی بیشتر انجام دهیم. منحصر به فرد بودن، در هر کودکی وجود دارد که آن‌ها را متفاوت از یکدیگر می‌سازد و وظیفه ی ما آشکار کردن نبوغ درونی آن‌ها است. همچنین برنامه‌هایی وجود دارند که به دانش آموزان کمک می‌کنند تا تمرکز، توجه و توانایی‌های حافظه خود را افزایش دهند، که این کار به نوبه خود به آن‌ها در تحصیل و مهارت‌های ضروری زندگی کمک می کند.
شکل دهی مغز
مطالعات اخیر نشان می‌دهد که این مغز است که می‌تواند با استفاده از تمرینات ذهنی برای توسعه جریان پتانسیل کاری به منظور دستیابی به پاسخ دهی شگفت‌انگیزآموزش داده شود. به خوبی مشخص شده‌است که وقتی ذهن، در حالت استراحت قرار می‌گیرد، یا زمانی که فرد در حالت خوشحالی به سر میبرد، سطح حافظه و یادگیری افزایش می یابد. با کودک خود بر روی خلاقیت از طریق تکنیک‌های افزایش حسی کار کنید. تمام شخصیت‌های معروف خلاق هستند، آن‌ها فکر می‌کنند و کارها را متفاوت و در عین حال به سادگی انجام می‌دهند، و این چیزی است که آن‌ها را متمایز می‌کند. آن‌ها با ذهن خلاق خود به دانشمندان، رهبران، نوآوران، موسیقی‌دانان، سازندگان فیلم و ... تبدیل می‌شوند که ما همه از آثار آنها لذت می‌بریم. برای هماهنگ کردن هر دو نیمکره چپ و راست برای ایجاد ارتباط بهتر بین آنها تلاش کنید.
همه ما از داشتن یک هوش عاطفی خوب (عاطفی عاطفی)همراه با IQ بالا آگاه هستیم، چون دنیای امروز ما پر از استرس است و طبیعت آن به شدت رقابتی است. مهم است که ذهن کودک را از اول آموزش دهید تا آن‌ها را قادر به مقابله با استرس، اضطراب که با گذشت زمان بر روابط تاثیر می‌گذارد و مشکلات سلامتی را ممکن است وارد زندگی آنها شود، ایجاد می کند. بنابراین، به عنوان یک پدر یا مادر برای اطمینان از اینکه کودک شما آماده رویارویی با جامعه است و قادر است شجاعانه از خود در برابر دنیای پیشرو محافظت کند، تلاش کنید.
راه هایی برای آموزش مغز فرزندتان برای رسیدن به موفقیت
انجام فعالیت هایی که در زیر به آنها اشاره شده است، می‌توانند به ارتقاء رشد مغز سالم و بهبود بسیاری از عملکرد های اجرایی کلیدی کمک کنند:
مغز و بدن باید همزمان با هم درست کار کنند. انجام تمرینات ساده و یا کار کردن کودکان با ابزارهای موسیقی به ایجاد هماهنگی ذهن و بدن کمک می‌کند.
کمی بازی و فعالیتهای تمرکزی را در برنامه روزانه فرزندتان بگنجانید. بازی هایی مانند شطرنج، فکر بکر و...
هر روز با فرزندتان صحبت کنید و درباره چالش‌ها و موفقیت‌های روزانه آن‌هابپرسید. تجربیات خود را نیز با آنها به اشتراک بگذارید تا مهارت‌های ارتباطی و مکالمه آنها را بهبود ببخشید. برای آنها کتاب بخوانید و از آن‌ها سوال کنید تا هشیاری آنها را چک کنید.
آنها را تشویق کنید، و در تمام این فعالیت‌ها شرکت کنید که نه تنها عملکرد مغز را بهبود می‌بخشند، بلکه راهی برای تقویت روابط و کاهش استرس برای داشتن زندگی ای شاد نیز خواهند بود.
 
 
 
 

کانال تلگرامی آقا اجازه