مشاوره و پشتیبانی
نسخه جدید آقااجازه بصورت آزمایشی هم اکنون در دسترس می باشد

ورود به نسخه جدید

دانش آموزان موفق چه عادت هایی دارند

دانش آموزان موفق چه عادت هایی دارند

چه چیزی باعث موفقیت برخی از دانش آموزان می شود ؟ آیا شانس، ژن یا هوش یا چیزی بیشتر است ؟ در واقع عامل آن عاداتی است که دانش آموزان موفق، درخود پرورش می دهند. شما می توانید از این عادات الگو برداری کنید و از آنها برای بهبود نمرات و اعتماد به نفس خود استفاده کنید. در این مقاله برای راهنمایی به شما عادت های دانش آموزان موفق را ارائه کرده ایم .
 
۱. آنها افرادی سازمان یافته هستند
دانش آموزان موفق همیشه می‌دانند که چه اتفاقی و در چه زمانی می افتد، چه در زمان آزمون، مرور درس، و یا تکلیف. این به نوبه خود به آن‌ها کمک می‌کند، برنامه‌ریزی کنند تا بدانند که چه چیزی و برای چه مدت مطالعه خواهند کرد. سازمان یافته نبودن به این معنی است که شما به احتمال بیشتری برای آمادگی امتحانات وقت کم می آورید، تست‌ها را فراموش میکنید و به علت کم بود وقت، آنها را به طور تصادفی و با شتاب مطالعه و مرور میکنید. برای اینکه به فردی منظم و سازمان یافته تبدیل شوید، از زمان خود هوشمندانه تر استفاده کنید، به یک برنامه مطالعاتی مناسب تکیه کنید، سعی کنید و توجه کنید که درس در کلاس چطور پیش می رود و بیشتر مطالب را در کلاس یاد بگیرید.
۲ . آنها جلوتر فکر میکنند
جلوتر فکر کردن مزیت دیگری از دانش آموزان موفق است. این کار به معنی آماده‌سازی و تضمین زمان کافی برای متناسب کردن همه چیز است. همچنین در مورد در نظر داشتن منابع مناسب از قبل نیز هست، به طوری که وقتی مطالعه را انجام دهید، آماده اید. که این کار می تواند در قالب یادداشت برداری از کلاس، یا حل درست و صحیح نمونه سوالات امتحانی سالهای قبل یا چیزی بیشتر باشد.
۳. آنها بیشتر به دنبال راه حل هستند
تمام دانش آموزان موفق زمانی که با مشکل رو به رو می شوند، به دنبال راه حل می گردند. این راه حل می تواند پیدا کردن یک مدرس خصوصی، برای کمک بیشتر باشد یا پرسیدن سوال های خود از مدرسشان. دانش آموزان موفق همچنین سعی می کنند فراتر از درس مدرسه یاد بگیرند تا راه حل خود را پیدا کنند. برای این کار، می توانید از کتابخانه خود و منابع آنلاین برای تکمیل مطالعات خود استفاده کنید، مطالبی را که در فهمشان در کلاس دچار مشکل هستید را پشت دفترچه یادداشت کنید، سپس به آنها رجوع کنید و از اینترنت برای درک بهتر این مطالب استفاده کنید.
۴. آنها روش های مطالعه خود را امتحان میکنند
دانش آموزان موفق به بررسی روش‌های مختلف مطالعه میپردازند، تا ببینند بهترین راه برای آن‌ها کدام است. آن‌ها هم چنین تکنیک‌هایی را برای کمک به تازه و جدید نگه داشتن پروسه، با هم ترکیب می‌کنند.
۵. آنها می توانند سرگرمی های خود را به تاخیر بیندازند
همیشه کارهای هیجان انگیزی تری به جای مطالعه کردن وجود دارد، و به همین دلیل است که بسیاری از ما به راحتی حواسمان پرت میشود. دانش آموزان موفق نیاز به چک کردن گوشی و شبکه های اجتماعی را به اندازه افراد دیگر احساس می‌کنند، اما تفاوت این است که آن‌ها می‌دانند چطور سرگرمی های خود را به تاخیر بیندازند و کارهای خود را اولویت بندی و مدیریت کنند. این کار آسانی نیست، با شروع کوچک به خودتان کمک کنید. بزرگ ‌ترین حواس‌ پرتی خود را شناسایی کنید،به طور مثال گوشیتان، آن را به مدت ۳۰ دقیقه خاموش کنید و به مطالعه بپردازید. سپس به مدت پنج دقیقه آنرا چک کنید و سپس دوباره مطالعه خود را از سر بگیرید، این کار را ادامه داده و هربار مدت زمان مطالعه خود و فواصل زمانی چک کردن گوشی را افزایش دهید.
۶. آنها خود را درگیر چیزهای کوچک نمیکنند
همیشه عقب افتادن در درس، به خاطر یک نتیجه بد در امتحان یا مقایسه شما با دانش آموزان دیگر و سرزنش شما توسط معلم ، ساده است. این که خود را درگیر چیزهای کوچک نکنید، به معنای این است که به جای فکر کردن به چیزهای منفی، از آن ها درس بگیرید. همچنین به معنای بازگشت به حالت عادی و تلاش دوباره است. شما باید با حفظ دیدگاه مثبت، دوری از افرادی که در پیشرفت شما حسادت میکنند و تمرکز به آنچه پیش روی شماست نه آنچه که گذشته است، به خود کمک کنید.
۷. آنها انگیزه بیشتری برای رسیدن به هدف دارند
دانش آموزان موفق برای رضایت معلمان و والدین خود تلاش نمی‌کنند، بلکه به خاطر هدف خاص خود، تلاش می‌کنند. آنها برای کارهایشان سخت میکوشند، و اهدافشان بزرگتر و با ارزش تر از گرفتن نمرات خوب است. داشتن انگیزه قوی برای دستیابی به هدفتان بسیار به شما کمک میکند، و باعث میشود که سخت کار کنید.
 

کانال تلگرامی آقا اجازه