مشاوره و پشتیبانی
نسخه جدید آقااجازه بصورت آزمایشی هم اکنون در دسترس می باشد

ورود به نسخه جدید

چه سنی برای یادگیری زبان خارجی بهتر است

چه سنی برای یادگیری زبان خارجی بهتر است

ما اغلب فکر می کنیم که کودکان در یادگیری زبان‌های خارجی از بزرگسالان بهتر هستند. اما در حقیقت، این موضوع لزوما درست نیست. کودکان و بزرگسالان نقاط قوت خاص خود را نشان می‌دهند. به عنوان مثال، بچه‌ها گوش بهتری برای صداها دارند و می‌توانند به راحتی لهجه های محلی را یاد بگیرند. در حالی که بزرگسالان دامنه توجه و سواد عمومی بیشتری دارند که به آن‌ها اجازه توسعه بیشتر دانش خود را می‌دهد. مطالعاتی در این زمینه انجام شده که نشان می دهد بزرگسالان در درک و اعمال قوانین زبانی، نسبت به کودکان بهتر هستند. افراد سه گروه سنی در این مطالعات بررسی شدند: کودکان ۸ ساله، کودکان ۱۲ ساله و جوانان. در بین شرکت کنندگان، جوانان در این آزمایش بهترین بودند و پس از آن به ترتیب کودکان ۱۲ ساله و ۸ ساله رتبه بندی شدند. در این میان افرادی که بیش‌ترین امتیاز را کسب کرده‌اند، از مهارت‌هایی بهره‌مند شده‌اند که به طور طبیعی با سن توسعه می یابند، مانند : تفکر استراتژیک و انتقادی، قدرت حل مساله و ...
به طور خلاصه، دانش آموزان بزرگتر، تجربه و دیدگاه وسیع تری دارند که به آنها کمک می کند، اطلاعات جدید را راحت، درک کنند. با این حال، دانش آموزان کوچکتر در یادگیری به طور ضمنی بسیار خوب هستند (به طور مثال : یادگیری زبان در زمانی که در کشورهای خارجی زندگی می کنند). یک کودک، با دقت مردم آنجا را مشاهده کرده و از آنها تقلید می کند، اما به شرطی که زمان کافی با آنها را بگذراند. مطالعات نشان میدهند آموزش زبان خارجی به یک کودک ۵ ساله برای ۱ ساعت در هفته تقریبا هیچ تاثیری در زبان آنها ندارد، در حالیکه اگر همان کودک با هفته ای ۲.۵ ساعت اما در حالیکه اگر در بین افرادی که با این زبان صحبت می کنند زندگی و تعامل کند، قادر خواهد بود که به سادگی آن زبان را درک کند.
کودکان یاد نمی گیرند آنها دریافت می کنند
باورش سخت است، اما نوزادان ممکن است با لهجه ای که زمانیکه در رحم بودند و والدینشان به آن صحبت می کردند، گریه کنند. زمانیکه که کمی بزرگتر می شوند شروع به صحبت کردن نا مفهوم به لهجه بومی والدینشان می کنند. این نشان می دهد که ذهن انسان چقدر سریع اطلاعات را جذب می کند. هیچ شکی نیست که سن پایین برای یادگیری زبان مادری بسیار مهم است. علاوه براین مطالعات نشان میدهند که کودکانی که توسط خانواده شان رها شده یا منزوی هستند، هر چه در زندگی پیش می روند به دلیل عدم ارتباط با والدینشان در زمان کودکی، احتمال بیشتری برای مواجه با مشکلات ارتباطی دارند .
هنگامی که یاد گرفتن یک زبان خارجی فرا می‌رسد، کودکان، اغلب در این کار، نسبت به بزرگسالان برتری پیدا می کنند. چون احساس فوریت بیشتری برای انجام آن دارند. تصور کنید که یک خانواده به طور دائم به یک کشور متفاوت نقل مکان می کند و نیاز به صحبت کردن یک زبان جدید دارد. شانس بزرگی وجود دارد که کوچک‌ترین اعضای خانواده نسبت به والدین خود، سریع‌تر در صحبت به زبان جدید روان شوند چون آن‌ها باید دوست پیدا کنند، در جمع های دوستانه پذیرفته شوند و دوست باقی بمانند. اما از طرفی نیز آن‌ها شروع به حضور در مدرسه و شنیدن زبان خارجی به صورت روزانه می‌کنند، در حالی که والدین آن‌ها ممکن است زبان را خودشان یاد بگیرند و با دیگران تعامل نداشته باشند.
به چه دلیل باید زبان خارجی یاد بگیریم
مردم اغلب در پیدا کردن دلیل برای یادگیری یک زبان جدید گیج می شوند. آنها سعی می کنند متوجه شوند که آیا یادگیری زبان جدید آنها را پولدار یا با هوش میکند یا اینکه باید به دنبال مزیت های دیگری که یادگیری یک زبان خارجی برای آنها به ارمغان می آورد بگردند. که در واقع بزرگترین مزیت یادگیری زبان خارجی قادر بودن به برقراری ارتباط با افراد بیشتر است.
 
 
 
 
 
 
 

کانال تلگرامی آقا اجازه