مشاوره و پشتیبانی

طرز فکر صحیح برای موفقیت

طرز فکر صحیح برای موفقیت

افراد نگرش‌های مختلفی نسبت به موفقیت و شکست دارند. برخی از آن‌ها رسیدن به موفقیت را به عنوان بهترین روش یادگیری و برنده شدن می‌دانند چرا که با استعداد هستند. از طرف دیگر، شکست به عنوان یک زنگ هشدار و یا چیزی که باعث می‌شود آنها به استعداد طبیعی خود شک داشته باشند، به نظر می‌رسد.
طرز فکر شما و یا شرکت در کلاسهای آنلاین و موسسه های آموزشی، بینشی ارزشمند را برای شما فراهم می‌کند که برای موفقیت شما ضروری است. اما ما نمی‌توانیم طرز فکر را به عنوان علت ریشه‌ای در پس شکست فرد و یا ترک تحصیل آنها درنظر بگیریم. شاید، یک سری از طرز فکرها قابل تغییر باشند اگرچه پیداکردن یک راه حل کلی برای برخی از ذهنیت های خاص چالش برانگیز باشد. حال، مساله این است که چگونه می‌توان ذهنیت مشخصی را برای دانش آموزان تعیین کرد؟ انسان اغلب تمایل دارد یک طرز فکر ثابت یا رشد محور داشته باشد، برخی از دانش آموزان می گویند که من در ریاضیات خیلی بد هستم یا نمی‌توانم امتحان بدهم، این نوع دانش آموزان طرز فکر ثابتی دارند؛ این طرز تفکر ثابت مانع یادگیری آنها می‌شود و حتی باعث می‌شود رفتارشان عاملی مزاحم برای آنها باشد. از طرف دیگر، دانش آموزانی که دارای ذهنیت رشد محور هستند معمولا طوری رفتار می‌کنند که قادر به انجام یک کار خاص نباشند اما آن‌ها می‌توانند در آینده به آن دست یابند، آن‌ها همیشه در تلاشند تا راه‌حل مشکلات خود را پیدا کنند، که چنین اظهاراتی حاکی از آن است که فرد ذهنیت رشد یافته دارد.
محیط آموزشی آنلاین به دانش آموزان کمک می‌کند تا اعتماد و طرز فکر خود را در مدت‌زمان کوتاهی افزایش دهند. این شیوه از آموزش به دانش آموزان اجازه می‌دهد تا بیشتر بر روی فرآیند یادگیری تمرکز کنند تا اینکه بر روی نتایج نهایی. همچنین در طی آن کارهای بزرگ‌تر می‌توانند به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم شوند. مغز همانند ماهیچه‌ای است که به ورزش نیاز دارد و برای رشد باید به چالش کشیده شود. افرادی که اشتباهات و چالش‌ها را دوست دارند، همیشه یک طرز فکر درست دارند و قطعا به یک هدف نهایی می‌رسند. طرز فکر درست در زندگی لازم است، بدون آن در زندگی روزمره خود احساس سردرگمی می کنید. همه ما معمولا افرادی را ملاقات کرده ایم که نگرش منفی دارند، مردد اند، همیشه دو دل هستند و از همه چیز در اطرافشان انتقاد می کنند.  همانطور که می‌دانیم، طرز تفکر منفی هر چیزی را که سازنده یا سودمند باشد محدود می‌کند. اگر می‌خواهید به روش‌های جدید فکر کنید، می‌توانید ذهن خود را پرورش دهید. بدون ریسک کردن، هیچ پاداشی میسر نخواهد بود. همیشه سعی کنید چیزی متفاوت از محدوده آسایش خود انجام دهید چرا که باعث می‌شود ذهن شما بیشتر بر نقاط ضعف خود غلبه کند تا خود را به دستاوردهای جدید برساند. اگر این طرز فکر را نداشته باشید، منجر به شکست و طرز فکری صلب و غیر قابل تغییر می شود.
 
 
 
 
 

کانال تلگرامی آقا اجازه