مشاوره و پشتیبانی
نسخه جدید آقااجازه بصورت آزمایشی هم اکنون در دسترس می باشد

ورود به نسخه جدید

چه زمانی برای مطالعه بهتر است ؟ روز یا شب؟

چه زمانی برای مطالعه بهتر است ؟ روز یا شب؟

تنظیم یک برنامه مطالعاتی، می تواند زمان شما را بهتر سازماندهی کند و به شما کمک کند کارهایتان را قبل از موعد به انجام برسانید. اما سوال اصلی این است که چه زمانی برای انجام این کار نسبتا سخت مناسب است؟ هیچ جواب درستی برای اینکه چه زمانی برای مطالعه کردن مناسب است وجود ندارد. این مسئله کاملا منحصر به فرد بوده و بستگی به فرد دارد. بعضی از افراد صبح ها پر انرژی هستند و ذهنشان با بالاترین بازدهی عمل می کند، از طرفی بعضی افراد هستند که در شب نسبت به روز عملکرد بهتری دارند.
اگر می خواهید که فرزندتان موفق شود، هیچ نیازی به جستجوی استانداردی برای این موضوع نیست. در عوض به آنها کمک کنید که روتین یادگیری مختص به خودشان را بر اساس آنچه برایشان بهتر است، داشته باشند. برای برخی دانش آموزان، تمرکز کردن در زمان صبح راحت تر است، در حالیکه برخی از آنها از عصر به بعد، بهره وری ذهنی بیشتری دارند.
ذهن چگونه تحت تاثیر زمان است ؟
به عنوان یک قاعده کلی، مغز دانش آموزان در صبح بیش‌ترین کارایی را دارد، به خصوص بعد از خوردن یک صبحانه مغذی و خواب کامل شبانه. صبح ها زمانی مناسب برای باز کردن کتاب و درک مطالب مختلف و حتی پیچیده است. هر چیزی که دانش آموزان در صبح می‌خوانند به احتمال زیاد بهتر آنرا حفظ کرده و مطالب بیشتری در حافظه بلند مدتشان نقش می بندد. پس اگر قصد مطالعه درسی جدید را دارید، سعی کنید آن را صبح مطالعه کنید.
بعد از ظهر زمان مناسبی برای ایجاد ارتباط بین اطلاعات جدید و چیزهایی است که قبلا آموخته‌اند. به این ترتیب، دانش آموزان می‌توانند به طور موثر از مهارت‌های تحلیلی و تفسیر خود استفاده کنند.
مزیتهای مطالعه در روز و شب کدامند؟
افرادی که صبح ها احساس سرزندگی بیشتری می کنند و ذهنشان هوشیار است، باید از این فرصت برای یادگیری استفاده کنند. مزایای مطالعه در روز به صورت زیر است :
*ذهن بعد از یک خواب کافی در آرام ترین حالت ممکن قرار دارد
* نور طبیعی روز برای چشم ها بهتر است
* صبح ها تعامل و کار گروهی بازده بیشتری دارد
اگر مطالعه در صبح را ترجیح نمی دهید، می توانید راه خود را تا زمانی که نتیجه می دهد دنبال کنید؛ و همچنین اگر مطالعه در بعد از ظهر را بهتر میدانید ، موارد زیر می توانند مزیت های آنرا به شما معرفی کنند.
*وجود سکوت و آرامش بیشتر
* تمرکز راحت تر و خلاقیت بیشتر
* مطالعه بعد از خواب عصر به شما در یاد آوری مطالب کمک میکند.
با این حال، نکاتی برای مطالعه در شب وجود دارد، شما نباید فراموش کنید که این نباید بر الگوی خواب دانش آموز تاثیر بگذارد. یک دانش آموز به ۸ تا ۹ ساعت خواب شب نیاز دارد تا در طول روز فعال بماند. اگر دیدید که مطالعه زمان خواب را به تاخیر می‌اندازد،باید آن را زود تر شروع کرد. در واقع هیچ‌کس شما را مجبور نمی‌کند که بین روز یا شب تصمیم بگیرید و کورکورانه از آن پیروی کنید. به یاد داشته باشید، گاهی اوقات ترکیبی از هر دو می‌تواند بهترین گزینه باشد. فقط به فرزند خود نظارت کنید و ببینید چه زمانی از روز، ذهنش بازدهی بیشتری دارد و طبق آن برنامه مطالعه را اجرا می کند. موفق باشید!
 
 
 

کانال تلگرامی آقا اجازه